Finnveden AB

Finnvedens affärsområde Fasteners får betydande order från Continental Teves

Pressmeddelande   •  Aug 13, 2003 10:18 CEST

Finnvedens affärsområde Fasteners kommer att leverera en säkerhetskomponent till Continental Teves bromssystem. Det totala ordervärdet uppgår till cirka 150 MSEK. Leveranser kommer att ske, under en femårsperiod, till Tyskland och USA med start andra kvartalet 2004.

Fasteners är sedan tidigare leverantör av fästelement till Continental Teves. Genom denna order fördjupar och breddar Fasteners ytterligare sitt samarbete med Continental Teves och stärker därmed även sin ställning som leverantör av fästelement till internationell fordonsindustri.

- Detta är för branschen en mycket stor order eftersom det gäller en enda artikel. Continental Teves ställer mycket höga krav på kvaliteten från leverantörerna av säkerhetskomponenter. Det var tack vare vår långa och breda erfarenhet av produktutveckling och produktionsteknik, inte minst av kallslagna komponenter, som vi blev utvalda som ny leverantör till säkerhetskomponenten. Dessutom kan vi erbjuda en väl utbyggd logistik för internationella leveranser, säger Tommy Boork, VD och koncernchef Finnveden.

Finnveden AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Tommy Boork, VD och koncernchef Finnveden, 031-734 59 10.

Finnveden är en internationell verkstadskoncern med starka marknadspositioner inom fordonsindustrin. Produkterna utgörs av fästelement, motorkomponenter och plåtkomponenter. Finnveden är noterat på Stockholmsbörsen och har en årlig omsättning på cirka 4,5 miljarder kronor med 3.500 anställda. Ytterligare information finns på Finnvedens
hemsida: www.finnveden.se