Arta Plast AB

Finsk succé för fega svenskar.

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 10:28 CEST

I dagarna lanserades nyheten Kalles Kombo på den svenska marknaden av Abba Seafood. En kombination av färskost och kaviar som bredbart pålägg ”en fegiskaviar”. Den nya förpackningen till Kalles Kombo är ingen mindre än vinnaren av packmarknadens ”consumer packaging industry award” 2012; utvecklad av Arta Plast AB.

Det är en förpackning som ökar medvetenheten för miljön genom att endast bestå av ett material och inget irriterande aluminiumoblat på förpackningen. Locket förseglas direkt mot burken och är lätt att klicka tillbaka efter första användning.

Förpackningen Diana 1-seal förenklar konsumentens hantering och förbrukning samt att den har ett tilltalande utseende. Kalles signalerande färger och tydliga varumärke i kombination med en ny, modern förpackning, fångar Kalles Kombo konsumentens intresse i hyllan. Att Abba Seafood har valt att satsa på en förpackning helt i polypropen och frångå aluminium är ett beslut i tiden, utan att påverka hållbarheten.

Vecka 19 lanserades den på den svenska marknaden. Produkten Kalles Kombo passar på mackan eller som en del på ostbrickan. En fräsch smak som passar för den kommande sommaren.

läs mer på www.artaplast.se

Arta Plast, som grundades 1957, är ett av Sveriges ledande företag av formsprutade plastförpackningar. Vi erbjuder våra kunder innovativa, produktionseffektiva, och konsumentvänliga förpackningar av hög kvalitet. Vi levererar den senaste tekniken inom IML (In-Mould-Labelling), tryckteknik med enastående fotografisk kvalitet. Vår 1-Seal teknik ger 100% försegling av förpackningen utan behov av någon form av oblat/folie. Arta Plasts ISO 13485 samt 22000 certifierade anläggning som är belägen i Tyresö strax utanför Stockholm har ett 50-tal moderna tillverkningslinjer. Vår kompetenta personal ser till att ditt projekt blir verklighet, från idé till färdig förpackning.