Pyramid Communication

Finska koncernen Rettig ICC väljer Webbyrån Petra som ny digital partner

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2019 08:55 CEST

Rettig ICC har sitt huvudkontor i Helsingfors och är Europas ledande leverantör av värmeelement och reglage av inomhustemperatur. Genom åren har Rettig ICC vuxit genom förvärv och adderat varumärken som Purmo, Radson, Emmeti, Vogel & Noot och Myson till sin portfölj. De olika varumärkena kommer från skilda bakgrunder och därför har bolagets digitala närvaro inte blivit harmoniserad.

Nu tar Rettig ICC hjälp av Webbyrån Petra för att förbättra den digitala kundupplevelsen. Huvudfokus för samarbetet är att optimera kundupplevelsen och att göra det enklare för slutanvändaren att välja rätt lösning för sitt inomhusklimat.

”Det är avgörande för oss att kunna presentera en enhetlig varumärkesupplevelse i alla våra digitala kanaler”, säger Elina Niemelä, Director Strategy and Business Development på Rettig ICC. ”Varumärkeskännedom skapas genom repetition och om samma personlighet och budskap överförs i alla medier blir effekten verkligen kraftfull. Det är därför vi behöver se till att alla våra digitala kanaler samarbetar.”

”Vi är verkligen glada att få samarbeta med Rettig ICC”, säger Cristoffer Crusell, VD för Webbyrån Petra. ”Vi tror att vår kombination av djup teknisk kompetens, förståelse för kundens beteende på en internationell arena och erfarenhet inom design och kommunikation kommer att passa Rettig ICC perfekt. Vi är också glada över att Rettig ICC valt Sitecore, en kraftfull digital upplevelseplattform, för att förbättra kundengagemanget. Nya verktyg som multisite-publicering, personalisering, GeoIP-tjänster och AI-baserad taggning kommer att hjälpa Rettig ICC.”

För mer information, kontakta Cristoffer Crusell på 0703-156906 eller cristoffer@petra.agency

Webbyrån Petra utvecklar affärsdrivande lösningar för webb, sociala medier, mobila applikationer m.m. Företaget är partner med ledande CMS-plattformar som Sitecore och Episerver.

Webbyrån Petra är ett systerföretag till Pyramid och Graal. Några av koncernens kunder är Alfa Laval, Bosch Rexroth, Bring, Enfo, Hiab, SSAB, Sandvik, Stora Enso, Sulzer, Tetra Pak, Tibnor, Trelleborg och Valmet.

Rettig ICC är Europas ledande producent av värmeelement och reglage av inomhustemperatur. Företagets stora produktutbud omfattar radiatorer, handdukstorkar, golvvärme, konvektorer, ventiler och kontrollsystem. Rettig ICC har som uppgift att erbjuda ett bättre inomhusklimat och samtidigt minska resurs- och energianvändning samt mängden utsläpp. Rettig ICC är majoritetsägd av Rettig Group, en finsk verksamhet som genom ett aktivt och ansvarsfullt ägande skapar värde för kommande generationer.