PDF Brasserie Group

Fira alla hjärtans dag med en italiensk middag

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2016 14:39 CET

Vill du uppvakta den du älskar allra mest på alla hjärtans dag, men är osäker på hur? Lugn, det behöver inte vara så komplicerat. En gastronomisk smakresa som tar er till Italien utan att lämna Stockholm kan inte bli annat än lyckad. Bjud din älskling på mat som bygger på 25 års erfarenhet vid sidan av de gamla damerna i Toscanas glesbygd, rätter som komponerats ihop med precision för skapa njutning. Mer romantiskt än så blir det knappast.

PDF Brasserie Group är ett gäng vänner och eldsjälar som andas och lever restauration och som driver flera av Stockholms bästa krogar under ledning av kocken och restauratören Peter Nordin. Tre av gruppens restauranger har satt samman var sin underbar alla hjärtans dag-meny som gör valet enkelt för dig när du vill uppvakta din älskade. Den 14 februari bjuder Café Milano, Trattorian och Il Tempo upp till italiensk afton i kärlekens tecken. På alla tre restaurangerna garanteras ett kärleksrus framkallat av gedigna måltider.

Café Milano

Det här är Stockholms första mysiga hål i väggen. Gastronomin baseras på makarna Nordins långa erfarenhet av det italienska lantlivet. Efter mer än 25 år som vinproducent, tillverkare av olivolja och kock i de toskanska köken har Peter Nordin format sin mest personliga italienska ristorante.
 På kärlekens dag bjuds det upp till en ömsint stämning och ljuvliga italienska läckerheter. Vad sägs som minipizza toppad med anklever, ravioli fylld med aubergine, kalvsnitsel i bröd med tomatconcasse och saffransrisotto och en avslutande moccaglass med sambuca och espresso?

Trattorian
Trattorians kök är rustikt och elegant med råvaror av bästa klass. I den här brokiga toskanska trattorian mitt i Stockholm råder hantverkets lagar. De handplockar sina fiskar och känner och vrider på frukt och grönt innan de är nöjda. I Trattorian görs allt för hand av dagsfärska råvaror. På alla hjärtans dag dukas det upp med crostini toppad med tryffelmascarpone, carpaccio på lättrökt tonfisk samt röding från grillen med inkokt kronärtskocka och hummervinägrett. Menyn avslutas harmoniskt med limoncellopannacotta med hallonmousse, hallonmaränger och pistagenötter.

Il Tempo
Den här moderna och rustika New York-italienska restaurangen öppnade på söder i Stockholm i början av 1990-talet som en kopia av den italienska restaurangen Gino i New York. Här fogas det gastronomiska från internationella storstäder samman med det lantliga italienska kökets enkelhet och naturlighet. Il Tempo erbjuder en balanserad och utsökt alla hjärtans dag-middag med väl utvalda råvaror i sin främsta höjd. Den 14 februari serveras underbar sotad tonfisk med limoncellovinägrett, rimmad torsk med pilgrimsmusslor, bakat ägg med jordärtskocka och svampconsommé och en utsökt pannacotta som avrundning.

Besök www.cafemilano.se, www.trattorian.se och www.iltempo.se, ta en närmare titt på menyerna för att se vilken som passar era smaklökar allra bäst.

“Peter and friends” – PDF Brasserie Group.
Vi är egentligen ingen grupp – vi är eldsjälar i mat, vin och gästgiveri. Vi är ett gäng vänner som andas och lever restauration, som under paraplyet PDF Brasserie Group driver flera av Stockholms bästa krogar.