FireEye

FireEye lanserar ny IPS-produkt mot intrångsförsök

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2014 11:00 CET

Säkerhetsföretaget FireEye lanserar MVX-IPS, en ny säkerhetsprodukt som med sin MVX-plattform tar dagens IPS-teknik till nästa nivå och  gör att företag lättare kan verifiera och prioritera larm från upptäckta hot och intrångsförsök. Den nya produkten kombinerar skydd mot kända intrångshot med MVX-teknikens fördelar av att också kunna upptäcka och hantera okända säkerhetshot.

FireEye MVX-IPS finns i dag i betaversion och kommer att vara tillgänglig som en tilläggslicens till NX-serien under första halvan av 2014.

Dagens IPS-produkter är otillräckliga av två skäl – de är signaturbaserade och kan därför inte upptäcka moderna hot och de skapar överdrivet många larm som kunderna måste utvärdera och hantera. FireEye MVX-IPS lägger till ett nytt säkerhetslager så att de hot som identifierats av IPS-systemet också kan verifieras. Det gör säkerhetsarbetet mer effektivt och att säkerhetsteamen kan ägna sig åt rätt saker.

Några av fördelarna med FireEye MVX-IPS:

• Bekräfta attacker genom att använda FireEyes MVX-teknik och minska onödigt arbete med att hantera falska larm
  • Samla kända och kända hot i en och samma plattform
  • Ge konkreta åtgärdsförslag till de säkerhetshot som upptäckts och analyserats

Mer information om FireEye MVX-IPS finns på http://www.fireeye.com/products-and-solutions/mvx-ips.html.

Här finns det fullständiga pressmeddelandet på engelska: http://www.fireeye.com/news-events/press-releases/read/fireeye-redefines-the-ips-landscape-with-fireeye-mvx-ips

Om FireEye
FireEye har utvecklat en specialbyggd säkerhetsplattform som bygger på virtuella maskiner. Den ger företag och myndigheter över hela världen ett realtidsskydd mot nästa generations cyberattacker. Dessa avancerade cyberattacker kan enkelt ta sig förbi traditionella signaturbaserade skydd som brandväggar, IPS, antivirus och gateways. FireEyes plattform ger ett signaturlöst och övergripande skydd som dynamiskt kan identifiera och blockera cyberattacker i realtid – under alla faser av en attack. FireEye har över 1 500 kunder i mer än 40 länder, inklusive över 100 av Fortune 500-företagen.