Drytrend.com

Firm Factory Network tar upp kampen mot MTG

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2010 11:54 CEST

Riskkapital- och affärsutvecklingsbolaget Firm Factory Network satsar på e-handelsbranschen. Sedan februari har Firm Factory Network genomfört fyra förvärv av e-handelsbolag. Idag tillkännagivs förvärvet av Drytrend.com som alltså blir det senaste tillskottet i portföljen.

Firm Factory Network, med styrelseordföranden och Traderas grundare, Daniel Kaplan, består av en grupp investerare som i ett tidigt skede investerar i bolag med hög tillväxtpotential. Under det senaste halvåret har företaget satsat stort på att investera i nyetablerade och spännande företag inom e-handelsbranschen. Satsningen på e-handelsföretag går under namnet FFN Internet Retail Holding (IRH).

- Vår affärsidé är att förvärva och driva nischade e-handelsbolag och vi räknar under 2010 och 2011 att genomföra ytterligare ett antal förvärv, säger Daniel Kaplan styrelseordförande för IRH.

I gruppen ingår idag bland annat Beebook som säljer barnböcker och Kontorsgiganten. Det senaste förvärvet, Drytrend.com är en helhetsleverantör inom hemma-spa och badrumssegmentet och säljer idag 8 000 produkter från mer än 100 olika leverantörer.

Drytrend.com har hittat en intressant nisch som dagens kunder uppskattar. Vi har haft en månatlig tillväxt på cirka 10% det senaste året, säger VD Anders Ankarlid på Drytrend.com

IRH siktar på notering
Firm Factory Network siktar på att börsnotera IRH under 2012.
- I och med köpet av Drytrend.com har vi lagt en bra grund för fortsatt expansion av IRH. Vi ska förvärva ytterligare ett par bolag de närmaste tiden, konsolidera samt expandera dem och därefter notera bolaget, säger Daniel Kaplan.

E-handelsbranschen är under kraftig expansion. Den främsta aktören på marknaden är MTG:s e-handelskoncern CDON Group, en aktör som under de senaste åren gjort framsteg i sin strävan att konsolidera branschen. IRH's målsättning är att ta upp kampen mot MTG.

- Det är viktigt att ha höga ambitioner, säger Daniel Kaplan.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Daniel Kaplan, styrelseordörande IRH:
e-post: daniel.kaplan@firmfactory.com

eller,

Anders Ankarlid, VD Drytrend.com
e-post: anders@drytrend.com

I IRH ingår idag:

www.beebook.se (barnböcker)
www.zylber.com (smycken och accessoarer)
www.kontorsgiganten.se (kontorsvaror)
www.drytrend.com (Spa- och badrumsprodukter)