Ladbrokes

First Aid Kit drottningar på Grammisgalan

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 10:55 CET

First Aid Kit drottningar på Grammisgalan

Den 20 februari är det dags för den trettionde upplagan av svenska Grammisgalan. Sveriges musikelit tar plats på Cirkus i Stockholm för att prisa musikalisk framgång. First Aid Kit har flest nomineringar och chansen att se till att det återigen blir drottningar som kröns.

Systrarna Klara och Johanna Söderberg som utgör duon First Aid Kit är efter ett fantastiskt år nominerade i hela sex kategorier och får anses vara favoriter till att ta hem flest Grammis.

– First Aid Kit har lägst odds i kategorin Årets Album med 2.50 gånger pengarna, följt av Mando Diao med 2.75 gånger pengarna, säger Andreas Fyrlund på Ladbrokes. Sen har systrarna Söderberg även chans att ta hem prestigefyllda Årets Artist där det ser ut att bli en jämn kamp mellan dem och Loreen.

Mando Diao och Swedish House Mafia är båda nominerade i hela fem kategorier var och har möjlighet att ta hem flertalet priset. Sångerskan Laleh är i sin tur nominerad i fyra kategorier och belönas med favoritskapet i kategorin ”Årets låt” där en vinst ger 3.25 i odds.

Årets Artist:
Loreen 2.50
First Aid Kit 2.75
Swedish House Mafia 3.75
Mando Diao 6.00
Refused 21.00

Årets Album:
First Aid Kit – The Lion´s Roar 2.50
Mando Diao - Infruset 2.75
Lorentz & Sakarias – Himlen är som mörkast… 4.50
El Perro del Mar – Pale Fire 6.50
Markus Krunegård – Mänsklig Värme 8.50

Fler vinnarodds:

För mer information vänligen kontakta: Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se
För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.