FISKARS

Fiskars lanserar 1:a Februari bloggen Design Day by Day

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2011 06:05 CET

Till sin hjälp med framtagningen av den grafiska profilen till bloggen hade Fiskars Sweden Sveriges högst respekterade grafiska formgivare och ordvän HC Ericson.   Vi känner oss hedrade att få arbeta med HC´s grafiska designelement på vår blogg. Det sätter precis den höga nivå på bloggen som vi strävar efter att hålla på allt innehåll, säger PR-ansvariga Ulrika Görefält på Fiskars Sweden.

Inom gruppen Fiskars Sweden finns en rad starka varumärken såsom bland andra iittala, Rörstrand, Hackman, Höganäs Keramik, Fiskars Homeware och Arabia. Det är varumärken laddade med design och funktion. Under hösten 2010 testade företaget för första gången att köra en kampanjblogg inför Höganäs Keramiks lansering av sitt nya sortiment, format av designtrion Front. Denna blogg visade sig vara verkligt uppskattad bland läsarna. Vid årets slut hade bloggen över 40 000 unika besökare (dec månad).

Den 1 februari går den nya bloggen live. Till Fiskars Swedens hjälp finns även denna gång Jannice Wistrand.  Första event som uppmärksammas blir PR-eventet med Rörstrand + Lovisa Burfitt den 3 februari med anledning av vårens spännande lansering.  Passa på att kika in då!

Fiskars är en ledande leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Fiskars produkter är kända för sin funktionalitet och sin toppdesign. Koncernens främsta varumärken är Fiskars, Iittala, Rörstrand, Höganäs Keramik, BodaNova, Gerber, Arabia, Hackman, Buster och Silva. Intresseföretaget Wärtsilä Oyj Abp är också en viktig del av koncernens portfölj.