Fisker Automotive Sweden

Fisker Automotive förstärker sitt kvalitetsåtagande med fördjupad kundvård

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2012 15:27 CEST

Anaheim, Kalifornien USA – 26 mars, 2012: Fisker Automotive har offentliggjort en kraftig förbättring av sin VIP Customer Care Coverage för alla köpare av Karma, årsmodell 2012. Detta nya initiativ kommer att gälla både befintliga och blivande köpare av Karma årsmodell 2012. Fisker har beslutat att göra denna förbättring som svar på det faktum att dess batterileverantör, A123 Systems, upptäckte ett latent fabrikationsfel i vissa prismatiska celler som tillverkats vid anläggningen i Livonia, Michigan och som kan leda till att batteriet är undermåligt och har minskad hållbarhet. Resultatet av detta är att A123 ersätter alla påverkade batterimoduler och förpackningar för Fisker Karma.

Det förbättrade kundvårdspaketet inkluderar:

• En komplett och kostnadsfritt batteribyte för alla berörda ägare av Fisker Karma årsmodell 2012
• I Europa förlängs även batteriets garanti från 48 mån/100,000 km till 60 mån/100,000 km.

Fiskers nya VD Tom LaSorda förklarar, "Hela Fisker’s team engagerar sig i att säkerställa kundernas fulla belåtenhet och upplevelse av våra bilar. Som ny biltillverkare på marknaden, har vi mött många utmaningar i vår relativt korta historia. Därför har vi, för den europeiska marknaden, valt att förlänga garantin för batterierna till 60 månader/100, 000 km. Vi har skapat en av världens mest avancerade elektriska bilar med förlängd räckvidd”

Fisker har arbetat i nära samarbete med A123 Systems för att få bukt med det batteriproblem som tidigare rapporterats av Consumer Reports.

Problemet med A123 batteripack lokaliserades av Fisker Quality SWAT Team. Fiskers VD besökte leverantören A123’s anläggning för att poängtera frågans vikt.

“Vi vill tacka våra värdefulla kunder för deras fortsatta stöd och förtroende för oss,” uttalade LaSorda. ”Dessa “early adopters” har viljan och modet att ta till sig den nya tekniken, och bli förespråkare för varumärket runt om i världen. Till dessa vill vi uttrycka vår tacksamhet. Vi hoppas också att de uppskattar de utökade kundförmåner som vi nu vill erbjuda. Fiskers Quality SWAT Team har också arbetat hårt med nästa generations uppdateringar av programvaran, för att förbättra upplevelsen av bilen. Lanseringen av dessa planerar vi genomföra inom de närmsta dagarna.”

“Vi har levererat fler än 630 bilar till våra kunder i Nordamerika och Europa sedan försäljningen startade i slutet av förra året. Våra kunder fortsätter att framföra sin förtjusning inför bilens köregenskaper till oss. Designen är väldigt uppseendeväckande och helt unik i sitt slag; drivlinan är tyst och hanteringen väldigt entusiasmerande. Vi ser fram emot att tillfredsställa många fler bilägare inom de kommande månaderna och åren” avslutar LaSorda