Fisker Automotive Sweden

Fisker Karma klarar 83 km i elektriskt läge

Pressmeddelande  •  2011-11-03 12:14 CET

Anaheim, Kalifornien USA – 2 november 2011: Fisker Karma har uppnått hela 83 km i Stealth-Mode under oberoende bränsle-effektivitetstester utförda av Technischer Ueberwachungs Verein (TUV) idag (“De” according Annex 9 of ECE R 101).

TUV har utfört de mest ingående testerna hittills på Karmas verkliga prestanda. Detta också enligt oberoende tester som mäter varje element av Fisker Karmas prestanda.

“We are delighted that the TUV has confirmed that most owners will achieve a 50 mile range running purely on electric during their daily commute,” sa Fisker Automotives VD och grundare Henrik Fisker.

Karma har redan prisats med högsta möjliga poäng 10 av 10 möjliga för sin bränsleekonomi och sina emissioner, av US Environmental Protection Agency.

Fisker Automotive är en amerikansk biltillverkare, grundat år 2007, som producerar elektriska premiumbilar med s k extended range (EVer) och som erbjuder Uncompromised Responsible Luxury™. Fisker Karma Sedan är världens första premium/elektriska plug-in hybrid, och som också representerar företaget Fiskers starka tro på att miljömedvetna bilar inte nödvändigtvis måste kompormissa vad gäller passion, stil, eller prestanda. Fisker Automotive är ett globalt företag som omdefinerar ordet lyx för den moderna sportbilskonsumenten.

Callisma AB i Danderyd är exklusiv auktoriserad återförsäljare av Fisker Automotive i Sverige.

-Ends-

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom