City Art Gym

Fitness mellan kyrkan och fiket

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2012 12:19 CEST

Mellan den vackra kyrkan och torget med mysig uteservering i Ängelholm, kan man nu träna på skulpturen City Art Gym®. Skulpturen  är en del av en satsning på en vackert designad aktivitetsyta i anslutning till biblioteket.

Vid invigningen i fredags var det fullt av människor som testade de tre formerna ”Barren”, ”Bollen” och ”Bron”.  Mellan varven kunde de pusta ut på vackra sittplatser i en rofylld omgivning med spegelblanka vattenytor och doftande örter. För de minsta har kommunen byggt upp en sagohörna där fantasin får flöda. Aktivitetsytan är ett led i centrumprojektet, vars mål är att skapa en mer attraktiv stadskärna i Ängelholm där fler ska kunna vistas och trivas.

– Stortorget ska vara ett levande torg för alla generationer. Aktivitetsytan är till för att locka såväl stora som små, säger Jonas Henriksson, gatuchef och projektledare för centrumprojektet.

City Art Gym® är en skön syntes av konst och träningsredskap - ett utegym utöver det vanliga. På de tre stilrena skulpturerna kan man träna hela kroppen, oavsett ålder och träningsnivå. Den unika skulpturtrion pryder sin plats i parken, på torget, stranden, skolgården, bostadsgården och på företagets innegård.

Med sin elegans kan trion platsa i offentliga rum där ett vanligt utegym inte passar in eller får plats, som på ett torg bredvid en kyrka.

Det första City Art Gym® står i Scaniaparken i Västra hamnen i Malmö, nära Turning Torso. Skulpturen är designad och tillverkad i Sverige.

För mer information kontakta:

Catarina Rolfsdotter-Jansson, 0704-71 69 75, info@cityartgym.com

Med City Art Gym smyckar du en plats och visar samtidigt omtanke om dina medmänniskors hälsa.