2XU Sverige

Fitness och fighting i kompression

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2013 07:00 CEST

Fitness, styrketräning och fighting är liktydigt med explosivitet, koordination och hög intensitet. - Kompressionsplaggen har verkligen hjälpt mig i min träning, säger Maria "Odjuret" Olsson. - För oss var det därför naturligt att börja sälja 2XU i alla våra butiker, hälsar Hayes på Budo & Fitness.

Tillsammans med Budo & Fitness gör 2XU en spännande satsning inom stående fighting och fitness. -Vi har lagt upp en gemensam spännande plan genom att samarbeta med Maria, den i särklass starkast lysande damstjärnan inom stående kampsport (sanshou/kick- och thaiboxning) i Sverige, och Budo & Fitness, säger Ted Ås, produkt- event ansvarig på Enjoy Sport. - Maria är otroligt driven och satsar stenhårt mot världstoppen och den resan är vi gärna med på och har skrivit ett inledande tvåårsavtal med Maria.

Budo & Fitness är en stark återförsäljare som jobbar väldigt aktivt på många plan inom MMA och fighting. - 2XU blir ett väldigt bra komplement till vårt breda sortiment och satsningen tillsammans med Maria gör också att vi får väldigt bra marknadsföringsmaterial, säger Hayes på Budo & Fitness.

Vi vi också passa på att gratulera Maria till världsmästartiteln i WKN K1 i december 2013 samt SM-guld i Thaiboxning 2013 och hennes senaste vinst mot regerande världsmästarinnan i thaiboxning Lina Länsberg i All Style Pro, avslutar Ted.

Enjoy Sport Sverige AB är ett av Sveriges snabbast växande företag inom sportkonfektion. Med kläder som förbättrar blodcirkulationen samt påskyndar återhämtning har vi rätt plagg tillalla och envar. Gammal, ung, elitidrottare, soffpotatis eller resenär spelar ingen roll, vi har plaggen som passar dig.
Enjoy Sport Sverige AB är etablerat av professionella idrottare och entreprenörer. Vår passion är att kombinera idrottande med det bästa materialet. Valet var enkelt när vi fick möjligheten att jobba med 2XU i Sverige. Gör som vi gjorde - prova. "Du tror det inte förrän du provat!"