Gustav Innovation AB

Fjäder - design som formar ord

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 14:46 CET

Fjäder är formgiven för att synas, men framförallt är pennan ett resultat av en idé om eftertänksamhet och reflektion. Konsten att skriva är att veta vad man kan utesluta, och med pennan som redskap accentuera det som är viktigt, säger Gustav Widström grundare av Gustav Innovation.

Inspirerad av naturen
Fjäder har hämtat sin inspiration från naturen men också från en tid då fjädrar användes för att skriva med. Samtidigt flörtar Fjäder öppet med nutiden genom sin design, sina moderna material och uppenbara greppvänlighet.

Design som tar för sig
Pennor brukar få finna sig i att framhärda sina dagar i skrivbordslådan eller innerfickan. Vår ambition för Fjäder är helt annorlunda, vi vill att den ska synas. Därför levereras den tillsammans med ett specialdesignat bordsställ som framhäver dess vackra form ytterligare. Det här är en penna som tar för sig. På skrivbordet, vid telefonen och definitivt på jobbet.

Fakta om Fjäder:
• Köpställen: Bland annat NK, Designtorget och Åhléns
• Fjäder går att köpa i 3 olika kulörer: svart, grönt och vitt
• Cirka pris i handeln: 250 kr
• För produktprover kontakta gustav@gustavinnovation.se.
• Bilder finns på: http://www.gustavinnovation.se/index.php?link=prodfjader&browse=prodfjaderprmaterial&display=prodfjader.

Gustav Widström, grundare Gustav Innovation AB
Mobil: 0707-913979
E-post: gustav@gustavinnovation.se
Telefon/fax: 08-641 8945