Fjäderholmarnas Krog AB

Fjäderholmarnas Krogs teater byter skepnad - blir Fjäderholmsscenen – Stockholms nya folkpark.

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2014 14:10 CEST

En lång rad av landets mest folkkära och populära artister kommer att samsas om Fjäderholmsscenen denna sommar. Först ut blir Melodifestivalveteranen ochpopartisten Magnus Carlsson som under tre lördagskvällar i sommar bjuder fjäderholmspubliken på stjärnspäckad allsång. Uppträdanden som följer består bland annat av en exklusiv konsert med Sarah Dawn Finer och stand up varje onsdag med Sveriges roligaste komiker.

STJÄRNSPÄCKAD PREMIÄR
I år firar Magnus 20 år som artist och har genom åren arbetat med gräddan av den svenska artisteliten. En lång rad av dessa stjärnor dyker upp som gäster tillsammans med Magnus på Fjäderholmarnas allsångsscen denna sommar. Storslagen premiär för scenen och sommarens första Allsång är lördagen den 28 juni.Följande två allsångskvällar är planerade till lördagen den 9 augusti och lördagen den 16 augusti.

STAND UP UNDER BAR HIMMEL
Onsdagskvällar i juli och augusti viks åt ”Sommarskratt på Fjäderholmarna”, stand up under bar himmel med komiker ur humoreliten som David Batra, Mårten Andersson, Greg Poehler, Ann Westin, Anna-°©‐Lena Brundin, Kodjo Akolor, Anders ”Ankan” Johansson, Lennie Norman m.fl. ”Sommarskratt på Fjäderholmarna” har premiär onsdagen den 2 juli och körs varje onsdag till och med den 13 augusti.

EXKLUSIVT OCH INTIMT
I sommar ryms scenen av en rad personliga konserter, först ut är Sarah Dawn Finer. Med en avskalad akustisk sättning tillsammans med en trio kommer hon att spela sina största hits och blanda både nytt och gammalt material på engelska och svenska.Konserten på Fjäderholmsscenen, lördagen den 26 juli,blir hennes enda konsert i Stockholm denna sommar. Det fullständiga scenprogrammet för sommaren 2014 kommer att presenteras inom kort där samtliga evenemangsbiljetter säljs via Ticnet. Redan nu finns biljetter till samtliga föreställningar till ”Allsång på Fjäderholmarna”, Sarah Dawn Finers exklusiva konsert samt ”Sommarskratt på Fjäderholmarna” till försäljning. Fjäderholmarna ligger vackert beläget mitt emellan Djurgården, Lidingö och Nacka Strand,drygt 20 minuter med båt från Slussen och Nybroplan i centrala Stockholm.Båtar avgår till och från ön var 30:e minut. Fullständigt scenprogram uppdateras kontinuerligt: www.fjaderholmsscenen.se

För mer information eller intervjuförfrågningar:

Diana Wayland,
PR Manager, Knakelibrak Produktion
Mobil :070–81 57 228
Mail:diana.wayland@knakelibrak.se

En riktig skärgårdskrog
Endast 25 minuter med båt från centrala Stockholm ligger Fjäderholmarnas krog med utsikt över Stockholms vackra inlopp. På krogen serverar vi omsorgsfullt lagad mat i toppklass. Här serveras klassiska svenska skärgårdsrätter med de finaste råvarorna säsongen har att erbjuda och härliga smaker från den svenska sommaren. Krogen finns omnämnd i Guide Michelin och har fått Bib Gourmand många år i rad, en utmärkelse som endast få svenska krogar har fått.

Vi önskar er varmt välkomna till Fjäderholmarna och Fjäderholmarnas Krog!