L&S Gruppen

Fjärrakademin lanserar banbrytande tjänst inom e-learning.

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2016 10:00 CET

Fjärrundervisning är en särskild typ av distansundervisning som fokuserar på real-time undervisning och interaktionen mellan lärare och kursdeltagare. På så sätt kombinerar fjärrundervisning det bästa av traditionell utbildning, e-learning och distansundervisning. I fjärrundervisningen kan du följa din utbildning vart du än är. Du får tillgång till e-learningverktyg som optimerar och effektiviserar undervisningen och samtidigt så får du mycket undervisningstid med din lärare, precis som i en vanlig klassrumsundervisning!

För Fjärrakademin är fjärrundervisning en självklarhet för att säkerställa kvaliteten i undervisningen. Utvecklingen inom e-learning ska leda till att optimera undervisningen och förstärka lärandet. Det ska inte vara ett sätt att effektivisera bort den lärarledda undervisningen. Vi tummar inte på din undervisningstid tillsammans med din lärare som är fysiskt närvarande eftersom vi anser att interaktionen mellan kursdeltagare och lärare är en oerhört viktig del av din utbildning.

Fjärrundervisning är även ur flera aspekter framtidens undervisningsform. Detta då den både sparar miljö och kostnader. Miljöbesparing uppnås genom att minimera transporter för att få tillgång till utbildning. Kostnadsbesparing uppnår man genom att fjärrundervisningen levererar riktigt bra utbildning oberoende av var man befinner sig, detta såväl i form av individuell- som klassrumsundervisning.

L&S Gruppen består av företagen L&S Assistans, L&S Hemtjänst och L&S Städservice. L&S Assistans är verksamt i hela Sverige med kontor i Gällivare, Umeå, Timrå, Örebro och Stockholm. L&S Hemtjänst och L&S Städservice bedrivs i Umeå.

L&S Gruppens affärsidé är att - med största ödmjukhet, högsta respekt och kompetens - erbjuda tjänster i en varm, ombonad och familjär miljö, där kunden alltid sätts i fokus. Detta innebär bland annat att kunden tillförsäkras delaktighet, trygghet och självbestämmande.