Axema Access Control AB

Fjärröppna dörren från din telefon

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2010 17:30 CET

Axema stärker greppet om lösningar för garage, portar och grindar med lanseringen GSM Axcess, en kompakt enkel produkt som kan användas för att öppna en dörr, grind, garageport, eller fjärrmanövrera i stort sett vad du vill, via din telefon (t ex mobiltelefon).En uppringning från en behörig telefon aktiverar en relästyrning i GSM Axcess, som i sin tur är kopplat till den utrustning du vill manövrera. Behöriga telefonnummer programmeras enkelt in i enheten. T ex kan ett antal lastbilschaufförer få tillträde till en automatiserad grind genom att ringa upp enheten. Chauffören kan på detta sätt använda sin egen mobiltelefon för att fjärröppna grinden redan när han befinner sig på några hundra meters avstånd. Grinden öppnas i god tid vilket ger en bekväm och säker passage. GSM Axcess har ingen svarsfunktion och den uppringande får därför ingen samtalskostnad. Ett SIM kort med GSM-abonnemang är allt som behövs för att få GSM Axcess i drift, och produkten kan användas helt fristående. Som komplement till ett passersystem är GSM Axcess ett formidabelt verktyg för att fjärröppna för personer som normalt inte är behöriga. Du kan till exempel ge en besökare tillträde till ditt lager genom att ringa ett telefonsamtal, även om du själv befinner dig på semester 100 mil bort. Denna produkt har ett mycket brett användningsområde och är extremt enkel att använda!

Axema utvecklar produkter inom passerkontroll och marknadsför idag ett sortiment av bl. a kodlås, porttelefoner och kortläsare för ett brett användningsområde. Produkterna tillverkas i Sverige och kännetecknas av hög användarvänlighet och gedigen design anpassad för Nordiska förhållanden. Axemas kunder är Lås-, Larm-, El- och säkerhetsinstallatörer i Skandinavien och Europa.