Genesys

​Fjellsport satsar på kundtjänst i molnet

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2016 08:00 CET

Den norska nätbutiken Fjellsport behövde en modern och flexibel lösning för sitt kontaktcenter. De är nu ett av de första företagen i Norge som hittat lösningen i molnet genom PureCloud.

Nätbutiken Fjellsport har vuxit snabbt på kort tid och har i och med tillväxten fått en ny utmaning – att kunna erbjuda bra kundservice. Kontakten ska helst ske via telefon, mejl, chatt, sociala medier och samtidigt kunna anpassas efter säsongsvariationer. Deras tidigare telefonisystem var endast en telefonväxel anpassad för företagstelefoni.
– Vi insåg helt enkelt att det system vi satt med sedan tidigare inte skulle räcka för oss. Vi behövde en modern plattform som också kunde inkludera kanaler som mejl, chatt och sociala medier, säger Adrian Martinson, ansvarig för kundservice på Fjellsport.

Eftersom Fjellsports krav var så specifika var det inte svårt för dem att välja vilket system de skulle använda sig av. Plattformen skulle kunna vara flexibel och så pass enkel att all administration och stor del av anpassningarna skulle kunna skötas av dem själva, dessutom ville de undvika omfattande investeringar. Den plattform som levde upp till kraven var PureCloud från Interactive Intelligence, levererad genom Advania, en plattform som Adrian själv snabbt insåg möjligheterna med.
– Eftersom det ligger i molnet och debiteras som en molntjänst, löpande per användare, ger det oss frihet dels att variera antalet agenter, dels att anlita personer som inte har möjlighet att sitta i vårt kundcenter i Sandefjord, säger Adrian Martinson.

Integrationen med PureCloud och Fjellsports CRM-system bidrar också till en bättre överblick av kunderna där de kan få bättre svar och ärendena kan hanteras betydligt fortare än tidigare. Dessutom ser Adrian en modern kontaktcenter-plattform som kan växa med företaget. Redan under 2017 kommer Fjellsport att satsa särskilt på den svenska marknaden då PureCloud-plattformen kommer att utvecklas ytterligare.

Läs den mer omfattande artikeln via Advania här.

Interactive Intelligence (Nasdaq: ININ) är en globalt ledande leverantör av molnlösningar inom kundengagemang, kollaboration och kommunikation. Dessa hjälper kunder att förbättra sin kundservice, öka produktiviteten och minska kostnaderna. Företaget har levererat nyheter i branschen i över 20 år, har 150+ patent registreringar och fler än 6 000 kundinstallationer globalt.

Interactive erbjuder sina kunder snabb avkastning på investeringen samt robust pålitlighet, skalbarhet och säkerhet. Det är även det enda företaget som, av den globalt ledande analytikerfirman, erkänts som ledare inom både kundplacerade och molnbaserade lösningar för kundengagemang.

Företagets huvudkontor ligger i Indianapolis i Indiana, USA och har över 2 000 anställda världen över. Företaget har varit representerat i Sverige sedan 1999. Mer information: www.inin.com/se