Formo Services AB

Flaggningsmeddelande

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2004 09:36 CEST

En grupp större privata investerare förvärvar Malmöhus Invest ABs (MIAB) aktiepost i Formo Services AB (publ.). Aktieposten uppgår till cirka 38 miljoner aktier vilket motsvarar cirka 8,1% av aktiekapital och röster i Formo Services.

MIAB säljer sina aktier i Formo Services då deras placeringsstrategi innebär att investeringar skall ske i onoterade aktier.

MIAB, ett av Sveriges äldsta riskkapitalbolag, med inriktning på investeringar i mindre och onoterade bolag, erhöll aktieposten i Formo Services i samband med apportförsäljning till Formo Services av aktier i Talking Pictures Formtech AB hösten 2003.

Jan Ahlström, VD i Formo Services AB (publ.) säger:
”Vi tycker det är mycket roligt att det tillkommer ett par nya större aktieägare som ser en stor potential i en aktieplacering i Formo Services. Förstärkningen av aktieägarkretsen är ett led i vår förberedelse för en kommande O-listenotering. Idag har Formo drygt 4 000 aktieägare och tillhör Aktietorgets mest omsatta aktier”.

Formo Services AB (publ.) är ett rörelsedrivande bolag inom service- och innovationssektorn som bedriver verksamhet via dotterbolagen Hedson Technologies AB, TP Formtech AB, HomeMaid Hemservice AB samt ImproveIT Sweden AB. Bolaget arbetar genom aktiva ägarinsatser med att skapa, bygga och strukturera bolag inom huvudsakligen tjänste- och servicesektorn. Bolaget är noterat på Aktietorget och har drygt 4 000 aktieägare.

För ytterligare information kontakta:

Jan Ahlström: VD Formo Services AB (publ.) 035-10 33 30, 0706-35 35 70

Halmstad den 20 oktober 2004

Jan Ahlström, VD
Formo Services AB (publ.)