Gymgrossisten Nordic AB

FLAGGNINGSMEDDELANDE GYMGROSSISTEN NORDIC AB (PUBL)

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2007 10:33 CET

Hälsolabbet Sweden Holding AB har i enlighet med noteringsprospektet för Gymgrossisten Nordic AB (publ) sålt 591.000 aktier i Gymgrossisten per den 16 februari 2007.

Tidigare innehav i bolaget uppgick till 4.090.000 aktier motsvarande 69,2% av kapital och röster. Efter försäljningen har Hälsolabbet nu sammantaget 3.499.000 aktier, motsvarande 59,2% av kapital och röster i Gymgrossisten.

Hälsolabbet kommer att fortsätta vara långsiktig huvudägare i Gymgrossisten. Kvarvarande aktier lyder under inlåsningsavtal till och med den 31 augusti 2007 enligt beskrivning i noteringsprospektet för Gymgrossisten.

Swedbank Markets har genomfört transaktionen.

2007-02-19

Hälsolabbet Sweden Holding AB
Strandvägen 5b

För ytterligare information kontakta:
David Frykman, VD Gymgrossisten Nordic AB

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Gymgrossisten Flaggningsmeddelande 2007-02-19.pdf

Om Gymgrossisten
Gymgrossisten tillverkar, distribuerar, marknadsför och säljer väldokumenterade kosttillskott, som hjälper människor att uppnå sina mål avseende hälsa och träning. Gymgrossisten är via Internetbutikerna www.gymgrossisten.com och www.kosttraning.com en av Nordens största försäljare av kosttillskott och bolaget har utvecklats starkt sedan verksamheten startades 1996. Den årliga tillväxten har varit cirka 36 procent och Gymgrossisten har redovisat vinst samtliga verksamhetsår.

Denna information skickades genom beQuoted Press
Om Du vill ha mer information gå till www.beQuoted.com

beQuoted Press är en service till Dig som är intresserad av finansiell information. Med beQuoted Press underlättas företagens finansiella kommunikation till Dig och till nyhetsbyråer, aktieägare, placeringsrådgivare och andra intressenter på aktiemarknaden.

Vi hoppas att Du uppskattar denna service.