FMCA - Flatmate Creative Agency

Flatmate Web & Digital växer – Blir Flatmate Creative Agency

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2016 12:40 CEST

Flatmate Web & Digital har under tolv år levererat digitala lösningar i världsklass och tar nu nästa steg i sin utveckling. Byrån breddar sin inriktning och blir en kreativ varumärkesbyrå som tar helhetsgrepp kring företag och deras kommunikation. Samtidigt byter byrån namn från Flatmate Web & Digital till Flatmate Creative Agency – FMCA.

“Vi kommer att ha fortsatt stort digitalt fokus men det nya namnet reflekterar mycket bättre vår kompetens och tydliggör vår ambition att bli en helhetsbyrå med en internationell kundbas. Vi har lång erfarenhet av att arbeta som digital byrå och har idag en bred kompetens kring varumärkesbyggande och konceptuella lösningar. Samtidigt som vi har en stor efterfrågan på tjänster utanför digital verksamhet, så det här är ett naturligt steg för oss.” säger André Högberg, VD, på FMCA.

FMCA har tre affärsområden: Brands, Digital och Concept.

FMCA Brands kommer att arbeta med att skapa och utveckla varumärkes-identiteter för företag samt kommunikationsstrategier för dessa.

FMCA Digital kommer även fortsättningsvis att ligga i framkant av utvecklingen för digital kommunikation.

FMCA Concept kommer att arbeta med produktutveckling, display- och butikskoncept samt presentations- och utställningsmaterial för mässor och utställningar.

“Vinnande kommunikation, identitet och varumärkesarkitektur handlar om att presentera en enad front. Samtidigt är design viktigare än någonsin och vi vill sätta ett tydligare fokus på design- och helhetslösningar och genom att bli involverade i processer kommer vi att kunna förtydliga våra uppdragsgivares budskap och på så sätt leverera högre värde till dem och deras mottagare.” säger Henrik Nygren, Art Director, på FMCA.

Om FMCA

Flatmate Creative Agency grundades 2004 av art directorn André Högberg. Idag har byrån kontor i Sundsvall, Härnösand och Stockholm och världsrenommerade uppdragsgivare som Universal Music, Warner Music, Solestory, Happy Plugs & NP3 Fastigheter.

André Högberg, VD 070-667 50 06 andre@fmca.se