Fleet 101 AB

Fleet 101 knyter samman transportföretagen

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2014 16:24 CEST

Programvaruföretaget Fleet 101 som utvecklar transportplaneringsystemet K2 vilket används av ett 140-tal transport & logistikföretag runt om i Norden lanserar nu K2 Link, en funktion för att koppla samman och utbyta information transportföretag emellan.

”K2 Link är en funktion som kan liknas vid Facebook. Med K2 Link kan transportföretag som använder vårt system K2 enkelt koppla ihop sina system och sina orderflöden men andra transportföretag som också använder K2. Transportföretaget skickar enkelt en ”vänförfrågan” och accepteras denna av det andra företaget kan de börja skicka orderinformation, orderstatus och annan sändningsspecifik information direkt mellan varandras system” förklarar Johan Frisk, delägare och produktchef på Fleet 101.

Fleet 101 har ett 140-tal transportorganisationer runt om i Norden som kunder och många av dessa företag samarbetar och utbyter information och transporter med varandra.

”Att koppla ihop och kunna skicka information mellan olika system är egentligen inget som är unikt, tidigare löste vi detta via att bygga olika typer av EDI-integrationer för våra kunder från case till case. Det som är nytt med K2 Link är att användarna själva snabbt och enkelt gör detta arbete utan inblandning från oss eller andra leverantörer och till noll kostnad! Med funktionen K2 Link öppnar vi nu upp ett nätverk av transportföretag som enkelt kan samarbeta med varandra. Vinsten är naturligtvis att vi digitaliserar hela orderflödet och ta bort de manuella momenten, detta sparar tid samtidigt som vi säkerställer kvaliteten på orderinformationen, vi minimerar felkällorna helt enkelt. Inom kort släpper vi även en funktion där åkerier som inte har K2 enkelt kan interagera med sina samarbetspartners via K2 Link. ” – fortsätter Johan Frisk.

Med K2 Link kan transportföretagen hantera:

Orderinformation
Fraktstatus (track&trace)
Tillägg & ändringar
Elektronisk kvittenshantering
Transportpriser

För mer information, vänligen kontakta:

Mattias Samuelsson, Fleet 101 AB, tel: +46 703-22 78 98, mattias@fleet101.se

Fleet 101 utvecklar och marknadsför verksamhetssystemet K2 som idag används av fler än 130 kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Estland. Affärsidén är att effektivisera kundernas order och transportplanering samtidigt som de förenklar och effektiviserar processen med att fakturera och avräkna. K2 har även stöd för kommunikation med fordonen där digital arbetsorderhantering, positionering och godsscanning är några av huvudfunktionerna. I K2 ingår också olika typer av EDI lösningar samt internethemsidor för kunder, åkare samt chaufförer.

Mer information på www.fleet101.se