Hotel Express

Fler affärsresenärer nobbar självbetjäning

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2015 09:48 CET

Allt fler affärsresenärer vill slippa ringa runt själva när de ska boka hotellrum inom 24 timmar före ankomst. Hos sista-minuten-bokningstjänsten Hotel Express ökade antalet kunder som valde deras fullservice-lösning framför självbetjäning med 34 % under 2014.

Självbetjäning och självservice har blivit mer och mer populärt i alla branscher och blivit uppskattat av konsumenterna. Men färsk statistik från sista-minuten-bokningstjänsten Hotel Express visar att affärsresenärerna har blivit bekvämare, åtminstone när det gäller hotellbokningar. Förra året valde 34 % fler företagets fullservicetjänst framför självbetjäningstjänsten.

– Självbetjäningen innebär många mervärden för oss konsumenter men det är helt klart smidigare att ha en proffsbokare som bara är ett telefonsamtal bort, säger Peter Kristoffersson, vd på Hotel Express, om att affärsresenärer mer och mer går över till fullservicetjänster.

All Inclusive-trend i samhället

Att fler kunder väljer en fullservice-lösning är inget förvånande, om man ser till trenden i samhället i stort. Samtidigt som våra möjligheter att skräddarsy och själva boka exempelvis resor har ökat genom internet och automatiserade system så blir det också bara mer och mer populärt att köpa hela paket. Paketresor blir mer och mer populärt och sökningar på Google som inkluderar orden ”all inclusive” ökar för varje år.

– Jag tror att fler och fler börjar värdera sin tid, och inser att det inte är värt hur mycket som helst att själv behöva ta hand om alla detaljer, säger Peter Kristoffersson på Hotel Express.

Hotel Express erbjuder affärsresenärer upp till halva priset på hotellövernätter världen över genom att förmedla hotellrum till nettopriser.