Ving Sverige AB

Fler avgångar till Bulgarien från Göteborg nästa sommar

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 16:07 CEST

Idag släpper Ving upp närmare hälften av nästa sommars charterresor till försäljning. Vings egna förädlade hotell Sunwing Resort, Sunprime Resorts och SunGarden samt de mest omtyckta hotellen och resmålen finns därmed bokningsbara på Ving.se. Nästa sommars nyhet från Göteborg blir ett ökat antal avgångar till Bulgarien.

Vings charterresor från Landvetter har varit mycket efterfrågade den senaste tiden. Ving utökar därför antalet avgångar till Bulgarien nästa sommar.

Första utresa till Bulgarien är den 10 juni 2013 och flygen går sedan ända fram till den 5 augusti. Totalt finns 1869 platser till Bulgarien nästa sommar fördelade på nio avgångar.

-  Bulgarien är en populär och solsäker destination. Här finns kilometerlånga sandstränder, vacker natur och resmål av varierad karaktär. Det är dessutom billigare här jämfört med många av resmålen runt Medelhavet. Det känns roligt att vi kan öka antalet avgångar från Göteborg, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

11 bokningsbara destinationer på Ving.se

De destinationer som finns bokningsbara från och med i idag är (enbart koncepthotell och mest populära hotell); Turkiets sydkust, Bodrumhalvön, Marmaris, Kreta, Rhodos, Hurghada, Cypern, Gran Canaria, Teneriffa, Mallorca och Bulgarien.

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075