Ving Sverige AB

Fler avgångar till Mallorca och Rhodos från Luleå nästa sommar

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 16:15 CEST

Idag släpper Ving upp närmare hälften av nästa sommars charterresor till försäljning. Vings egna förädlade hotell Sunwing Resort, Sunprime Resorts och SunGarden samt de mest omtyckta hotellen och resmålen finns därmed bokningsbara på Ving.se. Nästa sommars nyhet från Luleå blir ett ökat antal avgångar till de populära charterdestinationerna Mallorca och Rhodos.

Vings charterresor från Luleås flygplats har varit mycket efterfrågade den senaste tiden och störst tryck är det på destinationerna Mallorca och Rhodos. Ving utökar därför med tre avgångar till nästa sommar.

Första utresa till Mallorca är den 3 maj 2013 och flygen går sedan ända fram till den 27 september. Totalt finns 1224 platser till Mallorca nästa sommar. Till Rhodos sker första utresa den 8 maj och det sista flyget går sedan den 2 oktober. Sammanlagt kommer det att finnas 1760 platser till Rhodos från Luleå under sommarsäsongen. Förutom avgångarna till Mallorca och Rhodos kommer Ving även att flyga till Turkiet från Luleå nästa sommar.

-  Mallorca och Rhodos är några av våra mest populära och efterfrågade destinationer. Det känns därför roligt att vi kan öka antalet avgångar dit från Luleå till nästa sommar. På så sätt ger vi norrbottningarna fler tillfällen att komma till solen och värmen, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Valldemossa- nytt resmål på Mallorca

En resmålsnyhet för nästkommande sommar är charmiga Valldemossa på Mallorca. Valldemossa är en klassisk och exklusiv liten mallorkinsk pärla, berömd för sin skönhet och lugna atmosfär. Byn förknippas ofta med den världsberömde kompositören Frederic Chopin och varje år återvänder en rad olika celebriteter till denna vackra plats. I en klassisk mallorkinsk byggnad i utkanten av byn ligger Vings fina boutiquehotell Valldemossa Hotel (VVVV). Hotellet är vackert beläget i natursköna omgivningar och här finns gott om möjligheter att njuta av såväl god mat som trevliga utflykter.

www.ving.se/spanien/valldemosa/valldemossa-hotel

Rökfritt på Sunwing Resort

Sunwing Resort & Spa Sandy Bay på Cypern presenterades i år som ett helt rökfritt hotell. Det har mottagits mycket positivt, vilket resulterat i att Ving nu presenterar alla Sunwing Resort, med undantag av Sunwing Bangtao och Sunwing Kamala i Thailand, som rökfria till nästa sommar.

-   Att våra egna familjehotell blir rökfria ser vi som något mycket positivt. Det känns helt rätt i tiden och dessutom i linje med vårt familjekoncept. De gäster som vill röka kommer att hänvisas till avskilda rökområden, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

11 bokningsbara destinationer på Ving.se

De destinationer som finns bokningsbara från och med i idag är (enbart koncepthotell och mest populära hotell); Turkiets sydkust, Bodrumhalvön, Marmaris, Kreta, Rhodos, Hurghada, Cypern, Gran Canaria, Teneriffa, Mallorca och Bulgarien.

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075