Ving Sverige AB

Fler avgångar till Mallorca och Turkiet från Kalmar nästa sommar

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 16:21 CEST

Idag släpper Ving upp närmare hälften av nästa sommars charterresor till försäljning. Vings egna förädlade hotell Sunwing Resort, Sunprime Resorts och SunGarden samt de mest omtyckta hotellen och resmålen finns därmed bokningsbara på Ving.se. Nästa sommars nyhet från Kalmar blir ett ökat antal avgångar till de populära charterdestinationerna Turkiet och Mallorca.

Vings charterresor från Kalmars flygplats har varit mycket efterfrågade den senaste tiden och störst tryck är det på Turkiet och Mallorca. Ving utökar därför med ett antal avgångar och flyger nu till destinationerna hela sommaren istället för vår och höst, som varit fallet tidigare.

Första utresa till Turkiet är den 22 juni 2013 och flygen går sedan ända fram till den 28 september. Totalt finns 1098 platser till Turkiet nästa sommar fördelade på 17 avgångar. När det gäller Mallorca så avgår det första flyget den 30 april 2013. Säsongen pågår sedan ända fram till den 24 september. Sammanlagt finns 3230 platser att tillgå fördelade på 22 avgångar.

-  Turkiet och Mallorca är några av våra mest populära och efterfrågade destinationer. Det känns därför roligt att vi kan förlänga säsongen med fler avgångar från Kalmar. På så sätt ger vi smålänningarna fler tillfällen att komma till solen och värmen, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Valldemossa- nytt resmål på Mallorca

En resmålsnyhet inför nästkommande sommar är charmiga Valldemossa på Mallorca. Valldemossa är en klassisk och exklusiv liten mallorkinsk pärla, berömd för sin skönhet och lugna atmosfär. Byn förknippas ofta med den världsberömde kompositören Frederic Chopin och varje år återvänder en rad olika celebriteter till denna vackra plats. I en klassisk mallorkinsk byggnad i utkanten av byn ligger Vings fina boutiquehotell Valldemossa Hotel (VVVV). Hotellet är vackert beläget i natursköna omgivningar och här finns gott om möjligheter att njuta av såväl god mat som trevliga utflykter.

www.ving.se/spanien/valldemosa/valldemossa-hotel

Rökfritt på Sunwing Resort

Sunwing Resort & Spa Sandy Bay på Cypern presenterades i år som ett helt rökfritt hotell. Det har mottagits mycket positivt, vilket resulterat i att Ving nu presenterar alla Sunwing Resort, med undantag av Sunwing Bangtao och Sunwing Kamala i Thailand, som rökfria till nästa sommar.

-  Att våra egna familjehotell blir rökfria ser vi som något mycket positivt. Det känns helt rätt i tiden och dessutom i linje med vårt familjekoncept. De gäster som vill röka kommer att hänvisas till avskilda rökområden, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

11 bokningsbara destinationer på Ving.se

De destinationer som finns bokningsbara från och med i idag är (enbart koncepthotell och mest populära hotell); Turkiets sydkust, Bodrumhalvön, Marmaris, Kreta, Rhodos, Hurghada, Cypern, Gran Canaria, Teneriffa, Mallorca och Bulgarien.

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075