LEAP

Fler avgångar till och från Karlstad

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2014 17:01 CET

Resandet till Stockholm har senaste tiden varit över förväntan och med det faktum att Köpenhamnlinjen inte längre kommer att flygas ökar trycket ytterligare på Stockholm.

Den nya tidtabellen erbjuder i stort sett samma avgångar och ankomster varje vardag, vilket förenklar för resenärerna. Exempel på nya avgångar är klockan 15 från Arlanda varje vardag och en senare kvällstid fredagar.

– För våra medlemmar är det absolut nödvändigt att ha tillgång till bra flygförbindelser, särskilt för de längre resorna. Bättre förbindelser till och från Stockholm är ett steg på vägen, säger Frida Johansson, VD för Handelskammaren Värmland.

– Avgångarna från Arlanda blir nu bättre anpassad både för hemresor och för inresande, till exempel för kunder till de värmländska företagen. Tätare avgångar innebär mindre väntan på anslutningsflyg hem eller bort och det vet vi är efterfrågat, säger Carl Hallgren, marknadschef vid Karlstad Airport.

Måndagar utgör ett undantag med fortsatt tre avgångar och ankomster. Den tur som inte flygs på måndagar är den senare kvällsturen. Vad Nextjet nu analyserar är om det går att sätta in ett större flygplan på måndagmornar.

– De allra flesta av resenärerna från Karlstad ska flyga vidare från Stockholm. Därför är det viktigt att den nya tidtabellen är bättre anpassad till de internationella linjerna, säger Peter Landmark, vd för Karlstad Airport.

– Vi är glada över att ha lyckats få till en bra lösning tillsammans med Karlstad Airport, säger Magnus Ivarsson, VD för Nextjet.

För ytterligare information, kontakta

Henning Lindberg, marknadschef Nextjet. Tel: 0705-396 586. E-post: henning.lindberg@nextjet.se

Carl Hallgren, marknadschef Karlstad Airport. Tel: 054-540 77 07. E-post: carl.hallgren@karlstad.se

Nextjet är ett av Sveriges största flygbolag och bedriver reguljärtrafik, chartertrafik, ACMI-lease och flygfrakt. I reguljärtrafiken ingår både inrikes-och utrikesdestinationer. Stockholm Arlanda är vårat viktigaste nav och där är Nextjet det tredje största flygbolaget räknat i antal flighter per dag. Vi flyger året runt till många populära sommar- och fjällresmål och förbinder några av Skandinaviens viktigaste industristäder med varandra. Våra samarbetsavtal med SAS möjliggör vidareresor från både Stockholm och Köpenhamn till destinationer i, och utanför, Europa.