Ving Sverige AB

Fler avgångar till Turkiet och Mallorca från Sundsvall nästa sommar

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 16:35 CEST

Idag släpper Ving upp närmare hälften av nästa sommars charterresor till försäljning. Vings egna förädlade hotell Sunwing Resort, Sunprime Resorts och SunGarden och de mest omtyckta hotellen och resmålen finns därmed bokningsbara på Ving.se. Nästa sommars nyhet från Sundsvall blir ett ökat antal avgångar till de populära charterdestinationerna Turkiet och Mallorca.

Vings charterresor från Sundsvalls flygplats har varit mycket efterfrågade den senaste tiden och störst tryck är det på de omtyckta destinationerna Mallorca och Turkiet. Ving utökar därför med nio avgångar till nästa sommar. Till Mallorca kommer det nu att vara möjligt att flyga på hösten, vilket tidigare inte var möjligt då avgångarna enbart låg på våren. Första utresa till Mallorca är den 4 maj 2013 och flygen går sedan ända fram till den 28 september. Totalt finns 1369 platser till Mallorca nästa sommar fördelade på 15 avgångar. Till Turkiet sker första utresa den 5 juni 2013 och det sista flyget går sedan den 9 oktober. Sammanlagt kommer det att finnas 1527 platser till Turkiet från Sundsvall nästa sommar, fördelade på 13 avgångar.

-   Mallorca och Turkiet är några av våra mest populära och efterfrågade destinationer. Det känns därför roligt att vi kan förlänga säsongen med några fler avgångar från Sundsvall. På så sätt ger vi de som bor i Sundsvall med omnejd fler tillfällen att komma ner till solen och värmen, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Valldemossa- nytt resmål på Mallorca

En resmålsnyhet för nästkommande sommar är charmiga Valldemossa på Mallorca. Valldemossa är en klassisk och exklusiv liten mallorkinsk pärla, berömd för sin skönhet och lugna atmosfär. Byn förknippas ofta med den världsberömde kompositören Frederic Chopin och varje år återvänder en rad olika celebriteter till denna vackra plats. I en klassisk mallorkinsk byggnad i utkanten av byn ligger Vings fina boutiquehotell Valldemossa Hotel (VVVV). Hotellet är vackert beläget i natursköna omgivningar och här finns gott om möjligheter att njuta av såväl god mat som trevliga utflykter.

www.ving.se/spanien/valldemosa/valldemossa-hotel

Rökfritt på Sunwing Resort

Sunwing Resort & Spa Sandy Bay på Cypern presenterades i år som ett helt rökfritt hotell. Det har mottagits mycket positivt, vilket resulterat i att Ving nu presenterar alla Sunwing Resort, med undantag av Sunwing Bangtao och Sunwing Kamala i Thailand, som rökfria.

-   Att våra egna familjehotell blir rökfria ser vi som något mycket positivt. Det känns helt rätt i tiden och dessutom i linje med vårt familjekoncept. De gäster som vill röka kommer att hänvisas till avskilda rökområden, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

11 bokningsbara destinationer på Ving.se

De destinationer som finns bokningsbara från och med i idag är (enbart koncepthotell och mest populära hotell); Turkiets sydkust, Bodrumhalvön, Marmaris, Kreta, Rhodos, Hurghada, Cypern, Gran Canaria, Teneriffa, Mallorca och Bulgarien.

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513 075