Miljöpartiet de gröna i Nacka

Fler behöriga pedagoger i förskolan

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2011 13:05 CET

Miljöpartiet presenterar ett budgetförslag 2012 för Nacka som ger möjlighet att det arbetar fler behöriga pedagoger i Nackas förskolor.

- Det är helt nödvändigt att verksamheterna på Nackas förskolor måste hålla hög kvalitet för  att våra barn får en god start i deras kunskapsutveckling och tidigt kommer igång med att läsa, skriva och räkna. Helt avgörande för kvaliteten i kommunens förskolor är att det finns kompetenta pedagoger som har utbildning i barns lärandeutveckling, säger Magnus Söderström, ledamot i Utbildningsnämnden för Miljöpartiet de gröna i Nacka.

I Miljöpartiets budgetförslag föreslås att kommunen har som målsättning att minst två av tre som arbetar i en förskola ska ha pedagogisk högskoleutbildning.

Vi bryr oss om allt levande, världens alla människor och kommande generationer. Miljöpartiet är en del av en global grön rörelse. Tillsammans arbetar vi för långsiktigt hållbara, demokratiska samhällen, där människor tar ansvar, både lokalt och globalt.