Moment Group AB

2Entertain - part of 2E Group
China Teatern - part of 2E Group

Nu är det klart!

Det släpps fler biljetter till musikalen Jersey Boys på China Teatern. Efter China Teaterns final 9 april fortsätter musikalen till Göteborg och The Theatre med premiär den 22 april.

Under vintern har det varit strykande åtgång på biljetter till Broadway-musikalen Jersey Boys. Därför står det nu klart att det släpps ytterligare 8 st föreställningar på China Teatern, samtliga under april månad. Däremot blir det ingen tredje säsong för musikalen, då teatern är upptagen av en annan scenproduktion under hösten 2016. Hittills har 100 000 biljetter sålts till Jersey Boys.

Musikalen Jersey Boys kom 2005 och blev en stor hit, först på Broadway och därefter även i Londons West End. Musikalen återupptäcker pophitsen från Frankie Valli & The Four Seasons, som under 1960-talet toppade radiolistorna i konkurrens med Beatles och Rolling Stones. Internationellt fick bl.a December 1963 (Oh What a night), Can´t take my eyes off you, Walk like a man och Sherry stora framgångar.

Handlingen kretsar kring bandets fyra medlemmar, som lockades av musiken och därmed räddades från maffia-kopplingar och kriminalitet i hemstaden New Jersey. Tre av medlemmarna storsatsade på musiken medan en stod kvar med ena foten i spel- och gamblingvärlden och det bidrog - tillsammans med miljonrullningen, interna stridigheter och kvinnoaffärer - till slut till bandets splittring. Bandet Four Seasons blev den största popgruppen I USA på 1960-talet, hemma-alternativet att stötta framför de engelska vildarna i Beatles och Rolling Stones.

Föreställningen produceras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Fotnot
Jersey Boys-artisterna medverkar i Bingolotto den 7 februari.

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning. En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Genom SHOWTIC.se bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Ladies Night, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.