Good Travel

Fler chanser att göra en insats – Nya fantastiska volontärresor med Good Travel

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 15:39 CEST

Intresset för att åka som volontär växer allt mer bland svenskar. Samtidigt finns det många bra organisationer runt om i världen som arbetar för att förbättra villkoren för människor, djur och miljö och som är i behov av volontärer. Därför jobbar Good Travel kontinuerligt med att knyta samarbeten med bra projekt runt om i världen där volontären samtidigt ska få en reseupplevelse utöver det vanliga.

Vi vill att alla som vill ska kunna resa som volontärer och ha en chans att göra en insats för något man själv brinner för och därför är det kul att kunna erbjuda fler nya spännande projekt, säger Paul Anderlind

I många fall är det resmålet som lockar volontären lika mycket som själva volontärarbetet. Kambodja är ett spännande land både kulturellt och historiskt och Zanzibar är lite av ett drömresemål för många nordbor. - Att få uppleva dessa fantastiska miljöer och samtidigt kunna lämna ett positivt avtryck på platsen är väldigt givande säger Paul Anderlind

Från och med september 2012 kommer du kunna åka som volontär med Good Travel till följande nya projekt.

Spåra och skydda Namibias vilda lejon

Hjälp lejon och människor att leva tillsammans på Namibias storslagna savann

Läs mer här: http://www.goodtravel.se/volontar-lejon.aspx

Dyk ner och bevara Kambodjas unika undervattensvärld

Hjälp ett ungt marinprojekt med forskning och bevarandet av fiskar och korallrev för att hindra ett växande miljöhot

Läs mer här: http://www.goodtravel.se/volontar-kambodja.aspx

Åk som volontär till kryddstarka Zanzibar

Upplev vykorsidyllen Zanzibar samtidigt som du bidrar till förverkligandet av Milleniemålen genom att undervisa barn, ungdomar och vuxna

Läs mer här: http://www.goodtravel.se/volontar-zanzibar.aspx

Ta hand om och återanpassa lekfulla apor

Här får du möjlighet att sköta om och lära dig om charmiga och nyfikna små apor samtidigt som du spelar en viktig roll i deras återanpassning till det vilda

Läs mer här: http://www.goodtravel.se/volontar-apor.aspx

Var med och skapa ett nytt naturreservat

Hjälp till att bygga upp ett helt nytt djurreservat i Sydafrika där sällsynta och utrotningshotade djur ska kunna leva fritt

Läs mer här: http://www.goodtravel.se/volontar-djurreservat.aspx

Om Good Travel

Good Travel erbjuder volontärupplevelser där resenären får göra en oförglömlig resa och samtidigt hjälpa samhällen, människor, djur och natur på plats. Good Travel är länken mellan små välgörande projekt och de som vill resa och samtidigt göra en insatts.