Mighty Leaf Tea

FLER & FLER UPSKATTAR MIGHTY LEAF

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2009 18:09 CEST

Teföretaget Mighty Leaf gör högkvalitativt gott te lättillgängligt
Mighty Leaf Tea, med säte i San Rafael Kalifornien, har gång på gång visat att högkvalitativt te kan vara spännande, smakfullt och lättillgängligt. Nu finns Mighty Leaf Tea även tillgängligt för Svenska / Skandinaviska kunder. Mighty Leafs grundare, det äkta paret Jill och Gary Shinner-Portman, vill göra den mångtusenåriga tetraditionen lättillgänglig genom att modernisera hur te förpackas, distribueras och konsumeras.

"Det var vår passion för smaken och hälsoeffekterna hos te på hela blad som gjorde att vi grundade Mighty Leaf Tea ", säger Gary Shinner. "Vi ville avmystifiera tedrickandet och utvecklade därför vår Tepåse GourmetTM (Tea PouchTM) som är fylld med de finaste hela tebladen, frukter, örter och naturliga smaker som inte ryms i vanliga tepåsar". Mighty Leafs Tepåsar GourmetTM är till verkade av en biologiskt nedbrytbar majsstärkelse och har vunnit pris för bästa nya innovativa förpackning (April 1996).

"Via tepåsarna når vi inte bara de kunder som redan dricker te i lösvikt, utan även de som vill avnjuta gott och högkvalitativt te på resan, jobbet och "on the go". Våra tesorter selekteras och utvecklas för att kunna avnjutas som de är eller kombineras med mat och desserter" säger Jill Portman.

"Med tepåsen GourmetTM hoppas vi kunna nå ut till så många tedrickare som möjligt över hela världen säger Jill och Gary entusiastiskt". Och Mighty Leaf Tea är på god väg till en större berömmelse. Sedan flera säsonger dricker läkarna i TV serien "The House" Mighty Leaf Tea, vilket även svenska TV tittare nu upptäckt. Det är främst i köket där läkarna "löser" de kniviga medicinska problemen som deras behov av en kopp högkvalitativt gott te gjort sig gällande.

Mighty Leafs Tepåsar Gourmet finns för närvarande i 20 olika smaker, varav 9 är ekologiskt odlade. De är tillverkade av en majsstärkelse (icke genmodifierad majs) och hopsydda med en oblekt bommullstråd, vilket gör dem biologiskt nedbrytbara. En tepåse är anpassad till en servering, två koppar te, eller ca 4 dl.

Mighty Leaf Tea erbjuder även en rad olika intressanta teer i lösvikt, från vitt, svart, grönt och oolong till pu-er och olika örtblandningar. Teerna selekteras vid egna resor runt om i världen. Drygt 100 tesorter finns i sortimentet som ständigt utvecklas.

Te från Mighty Leaf serveras på högkvalitativa restauranger, caféer, spaanläggningar och hotell.

Mer information finns på www.mightyleaf.se

Välkommen att kontakta Catrin Rudling för frågor, prover och bilder:

catrin@mightyleaf.se eller 070-747 99 52