Finnair

Fler flög Finnair till Asien i januari

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2013 09:53 CET

Efter en månad i år har 130 000 passagerare valt att flyga den snabbaste vägen från Skandinavien via Helsingfors till Peking, Shanghai, Hongkong, Chongqing, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi och Singapore med Finnair. Det är 10,7 procent fler jämfört med samma period förra året.
Under januari hade Finnair en fortsatt stark efterfrågeökning till samtliga fyra asiatiska marknader: Kina, Japan, Indien och Sydostasien. Även punktligheten ökade jämfört med fjolårets, det vill säga runt 82 procent av flygen enligt tidtabell.

American till Chicago från Helsingfors 15 juni
Från den 15 juni inleder Finnair för tredje året i rad ett dagligt code share samarbete med oneworld-partnern American Airlines på sträckan Helsingfors – Chicago. Med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg och Norrköping.
Det innebär att du får tillgång till en av USA:s största hubbar – Chicago O´Hare Airport. Från Chicago kan du flyga vidare till hela Nord- och Sydamerika samt inrikes i USA.
American Airlines flyger dagligen till och från Helsingfors med Boeing 767 med business class och economy class ombord fram till den 31 augusti. Finnair flyger dagligen mellan Helsingfors och New York året runt.

Finnair serverar bästa vinet i Business Class
Finnairs vinkällare har under de senaste tio åren varit en av de mest prisbelönta inom flygbranschen. Så även i år. Det står klart sedan den ansedda brittiska tidningen Business Travellers noga utvalda vinexperter blindtestat sig igenom flygbolagens vinlistor.
Finnair tog hem första platsen i årets upplaga av "Business Traveller Cellars in the Sky awards 2013". Vinnarvinet var ett portugisiskt portvin: Niepoort Colheita, 1998, Douro. Finnair tog även hem andraplatsen för bäst komponerade vinlista.

Fler flyg till Åbo och Tammerfors
Från den 31 mars till den 26 oktober blir det ännu fler förbindelser från Stockholm, Göteborg, Norrköping och Köpenhamn via Helsingfors till Åbo och Tammerfors. Flybe Finland flyger inrikes i Finland.

Finnair storsatsar på fler spanska Asienresenärer
Finnairs spanska destinationer blir alltmer attraktiva både för bolagets spanska och asiatiska passagerare. Under sommaren 2013 flyger Finnair dagligen från Helsingfors till Malaga och tio gånger i veckan till Barcelona. Under högsäsongen från 7 juni till 22 september blir det två flyg om dagen från Helsingfors till Barcelona. Det blir också dagliga flyg till Madrid från Helsingfors och från den 14 juni till 30 juli tio gånger per vecka.

Finnair får ny partner i flygalliansen oneworld
Sedan den 1 februari i år är femstjärniga* Malaysia Airlines fullvärdig medlem i flygalliansen oneworld. Det stärker alliansen och ger Finnairs kunder kraftigt utökade möjligheter att flyga vidare från Singapore med Malaysia Airlines till ett brett utbud av destinationer runt om i Sydostasien och Oceanien. Bolaget flyger till 85 destinationer och har 85 flygplan. Däribland Boeing 777 och Airbus A380. *Skytrax.

Finnair till Mallorca, Antalya, Tel Aviv, Toronto
När den nya sommartidtabellen börjar gälla från den 31 mars till 26 oktober så kommer Finnair att flyga från Helsingfors till Toronto, Palma de Mallorca, Antalya och Tel Aviv. Från den 15 juni flyger Finnair till Hanoi och Xi´an från Helsingfors.

Finnairs resenärer gav 700 000 kr till Unicef
Finnairs passagerare donerade 700 000 kr och två miljoner Finnair Plus poäng under perioden 26 november 2012 till 6 januari i år. Pengarna går till UNICEF:s stora satsning på utbyggnad av skolor i elva asiatiska länder.

Missa inte Finnairs prisvärda flyg till Asien

Just nu har Finnair prisvärda flyg till Bangkok, Chongqing, Delhi, Hanoi, Hongkong, Nagoya, Peking, Shanghai, Singapore, Seoul och Xi´an för avresa från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Läs mer här eller kontakta din resebyrå>>