TT Nyhetsbyrån

Fler förändringar på TT Nyhetsbyrån

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2014 13:57 CET

Fler förändringar i TT-Gruppen

Under 2013 integrerades fyra bolag, ny varumärkesplattform och ny visuell identitet skapades, bolaget bytte namn och en ny organisation började ta form. Nu sker ytterligare förändringar. Nuvarande marknadschef Lina Hedenström blir vice vd med ansvar för marknad, försäljning och IT. Nuvarande kommunikationschef Sara Perers tar över marknadschefsrollen för TT Nyhetsbyrån.

- Integration och varumärkesarbete är pågående processer som nu kommer få extra skjuts. Lina Hedenström kommer att fokusera på att effektivisera organisationen och jobba för att integrationen ska nå sin fulla potential. Sara Perers kommer att arbeta med vår nya varumärkesplattform och positionera oss på nya marknader, säger Jonas Eriksson, vd för TT-Gruppen.

Lina och Sara tillträder sina nya tjänster nu i februari 2014.

Jonas Eriksson, TT Nyhetsbyrån, tel 070 697 62 35

Sara Perers, TT Nyhetsbyrån, tel 073 903 00 00

Lina Hedenström, TT Nyhetsbyrån, tel: 070 303 38 92

TT Nyhetsbyrån är Nordens ledande fullservicepartner inom media. Vi har funnits sedan 1921 och producerar, distribuerar och säljer text, bild, video, grafik och sidproduktion. Vårt material och våra arbetsmetoder är anpassade både för digitala flöden och tryckta medier. Som nationell nyhetsbyrå spelar TT också en central roll i många företags, myndigheters och organisationers nödvändiga omvärldsbevakning.