Specops Software

Fler kommuner väljer att automatisera sin klientplattform med Specops produkter

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2012 09:50 CEST

Bara under det senaste halvåret har ett tiotal kommuner valt Specops för att automatisera all hantering av programvaror och operativsystem på sina datorer.

Fördelarna med Specops lösningar är att de är mycket enkla och effektiva gällande implementation eftersom de bygger på befintlig Microsoftinfrastruktur så som Active Directory och Group Policy. Infrastruktur som kommunen redan har investerat i och har kunskap kring, därför tar det inte mer än 1-2 dagar för en kommun att implementera en deploylösningen.

”När vi tog steget att investera i en produkt för ett automatisk deployment verktyg så gjorde vi en grundlig utvärdering av sju olika produkter på marknaden. Vi utvärderade samtliga produkters  OS deploy- och applikationsdeployfunktioner då detta var det viktigaste för oss. Kriterierna var enkel implementation för att slippa dyra konsultkostnader, lätt att hantera i drift samt pris. Efter utvärderingen kom vi fram till att Specops var det som uppfyllde våra krav bäst och var även billigast. När installationen skedde hade vi hjälp av en konsult från Specops Software, även fast dom trodde att vi skulle klara av det själva. Efter fem timmar var allt installerat och klart. Vi hade då skjutit ut både winxp samt win7 till klienter samt office 2010. Ja kan det bli enklare än så?” säger Anders Millerjord Driftansvarig IT-Centrum Tierp och Älvkarleby kommuner

Kort sammanfattning av Specops Desktop Management :

• Automatiserad hantering av applikationer
  • Automatiserad hantering för installationer/ominstallationer av operativsystem
  • Självserviceportal där användare själva kan beställa applikationer och tjänster
  • Inventering av hård- och mjukvara samt licenshantering
  • Fjärrstyrning, WoL, Energisparsfunktion med mer..

Specops Software medverkar som partner på Kommits 2012 i Karlstad 8-10 maj. Välkommen till oss om du vill prata mer om vad vi kan göra för dig.

FÖR MER INFORMATION: Anna Dansk, Marknadschef Specops Software, telefon: +46 70 597 0152, e-post: anna.dansk@specopsoft.com

Specops Software™, är ett internationellt mjukvaruföretag som utvecklar produkter som förbättrar och förenklar företags användning av Active Directory, Group Policy och PowerShell. Företaget grundades i Sverige 2001 och är privatägt. Mer än 3 000 kunder i 49 länder värdesätter innovationen och enkelheten i de prisade produkterna från Specops Software.