altaleda

Fler ledare än någonsin skippar julbordet för att istället utbilda sig

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2010 22:10 CEST

Att december är en månad präglad av julbord är väl bekant för de flesta, men i år det fler än någonsin som väljer att gå en ledarskapsutbildning i början av december. Framförallt är det UGL-kurser som är populära.

Markus Amanto på UGLkurser.se som sedan 4 år tillbaka driver Sveriges ledande förmedling av UGL-kurser säger: "Förra året var det tre olika kursarrangörer som hade kurser första veckan i december, i år är det hela 12 stycken och efterfrågan från deltagare är stor."

Den stora ökningen av antalet ledarskapsutbildningar i juletid tror Markus Amanto beror på både en ökad framtidstro gällande den ekonomiska utvecklingen och på att fler kommit att uppskatta att gå en 5 dagars intensiv ledarutveckling och sedan snart efter det ha ledigheter och avkoppling med familj och vänner.

"Att det är i slutet av året som företag och organisationer vågar spendera resten av sina utbildningsbudgetar spelar säkerligen också in" säger Markus Amanto vidare.

Markus Amanto utvecklar sina tankar vidare och ger även kostnadsfria tips som hjälper dig när du ska välja din ledarskapsutbildning på: www.uglkurser.se/ledarskap-blog/decemberrusning.htm

Förteckning över alla UGL-kurser i december finns på: www.uglkurser.se/datumochpriser.php

SLUT

Kontakt:

För pressinformation gällande ovanstående och UGLkurser.se vänligen kontakta:

Markus Amanto
Mobil: 0708-128 100
Email: markus@uglkurser.se

Pressinformation såsom foton, logotyper med mera finns på: www.uglkurser.se/press.htm

Om UGL:

UGL är Sveriges populäraste ledarskapsutbildning mätt i antalet deltagare. Konceptet, som uppdaterats flera gånger genom åren, togs ursprungligen in till Sverige i början av 1980-talet och fortfarande är det Försvarshögskolan som adminstrerar utbildning av handledare med mera.

Om UGLkurser.se:

UGLkurser.se startades i november 2006 av Markus Amanto, som arbetat med utveckling av ledare sedan 1994 och tidigare arbetat som UGL-handledare. Han ville i slutet av 2006 ha mer tid hemma med sin växande familj och startade istället en kvalitetssäkrad förmedling för att hjälpa ledare att välja en bra UGL-kurs.

Företaget bakom verksamheten, Altaleda AB, driver också förmedlingar av andra öppna utbildningar i ledarskap och även av konsulter inom ledarskap.

Altaleda på Facebook - Altaleda på Twitter - Altaleda på YouTube