Ladbrokes

Fler målexplosioner i Allsvenskan?

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 14:28 CEST

Allsvenskan 2009 har fått en härlig inledning med många mål och publikfester på både nya och gamla arenor. Under påskhelgen fortsatte målfyrverkerierna. Största knallarna hördes på Gamla Ullevi när först IFK Göteborg krossade DIF med 6-0 och Helsingborg sedan körde över GAIS med 4-1. Allsvenskans tredje omgång spelas under onsdag och torsdag. Ladbrokes sätter stetoskopet mot läderkulan för att undersöka om det vankas nya målexplosioner.

Onsdag 15 april

Halmstad-Brommapojkarna

Halmstad har inlett klent och bara plockat en av sex poäng. Framförallt brister det i den offensiva delen av spelet. Jumbotippade Brommapojkarna är däremot en positiv överraskning. Oavgjort borta mot Trelleborg följdes upp med en stabil seger mot Häcken (2-0). Räkna med en jämn match och få mål på Örjans Vall. Kan vara läge att satsa en slant på BP. Kim Bergstrands mannar är till skillnad från HBK fulltankade med form och självförtroende. 4,75 känns klart intressant.

Häcken-IFK Göteborg

Med fyra lag i Allsvenskan duggar Göteborgsderbyna tätt. Här är det dags igen när Häcken tar emot Blåvitt på Rambergsvallen. Hisingsklubben noterar två raka förluster och har inte gjort ett enda mål i Allsvenskan 2009. IFK Göteborg imponerade stort när laget sänkte Djurgården med ruggiga 6-0. Det lyser verkligen spelglädje och klass om Blåvitts ungdomsgård. Bra chans till ny seger. 1,70 smakar gott.

Djurgården-Gefle

Djurgården vann premiären, men stötte sedan på en ångvält i form av IFK Göteborg (0-6). Så klart ingen rolig historia för Zoran & Co som uppenbarligen har en hel del att jobba med. Betydligt gladare miner i Gefle som inlett serien mycket positivt. Senast besegrade Per Olssons gäng Hammarby på Söderstadion (2-1). Fenomenet Hasse Berggren gör mål varje gång. HB kan mycket väl avgöra igen då DIF är i gungning. Till prima 4,33 är det läge att pröva en peng på Gefle.

Torsdag 16 april

AIK-Malmö FF

AIK har fått en smakstart med två raka segrar. Speciellt mot Kalmar FF (1-0) imponerade Gnaget med ett aggressivt och kvickt anfallsspel. Stahres spelare lyckades även med snabba omställningar och ett varierat spel som förbryllade Nanne Bergstrand. Som hallon på gräddtårtan svarade Daniel Öhrlund för ett flertal blytunga räddningar. Malmö FF anländer Råsunda med två raka segrar i handbagaget. Första halvlek mot ÖIS var inget extra, men i andra akten ökade MFF takten. Högoktanige Harbuzi bombade resolut in 1-0. Konnässören av sena inhopp, Agon Mehmeti, stängde sedan matchen med två mål inom loppet av fem minuter. Fina förutsättningar för en sevärd batalj på Råsunda. Hemmaplan plus att AIK känns något tyngre för dagen gör att en slant på Gnaget till 2,15 verkar rimligt.

Örgryte-Örebro

Efter tunga premiärförlusten mot GAIS (1-5) prioriterade Örgryte defensiven mot MFF. ÖIS höll emot en bit in i andra halvlek, men i samband med Malmös ledningsmål rasade Sällskapet ihop fullständigt. Krävs rejäl skärpning om Allbäck & Co inte skall håva in tredje raka torsken. Örebro spelade bra mot både DIF och Elfsborg (0-1). Två raka förluster är helt klart missvisande. ÖSK visar upp ett distinkt och rappt passningsspel som kommer att bära frukt i många matcher. Kanske redan mot ett formlöst ÖIS? 2.90 är i vart fall värt ett vad.

Helsingborg-Hammarby

Helsingborg visade upp ett mästerligt anfallsspel mot GAIS (4-1). Underbart att skåda Henke Larssons ljuvliga bollbehandling och fina framspelningar. HIF´s defensiva linje agerade inte lika följsamt. Utan några demonräddningar av Pär Hansson hade både matchbild och resultat blivit något helt annat. Hammarby saknade fullständigt linjer i spelet när man för första gången på mycket länge förlorade en hemmapremiär (Gefle 1-2). Tony Gustavsson har många viktiga pusselbitar att jobba med. Borta mot Helsingborg får Söders hjältar det mycket svårt. Historiken berättar att HIF har fem raka hemmasegrar och elaka 17-6 i målskillnad mot Bajen. 1.67 således värt en vacker slant.

Trelleborg-GAIS

Trelleborg har inlett ok med två raka kryss. Tom Prahls mannar kan dock betydligt bättre än så här. GAIS skapade en del vassa chanser mot Helsingborg, men fick i övrigt inte spelet att stämma fullt ut. Räkna med en jämn tillställning. Förra säsongens möte slutade med seger för Trelleborg. Repris fullt möjlig. Hyggliga 2,05 för hemmaseger duger gott.

Elfsborg-Kalmar FF

Elfsborg vann turligt mot Örebro (1-0). Helt klart har boråsarna en bit kvar till guldformen. Hemma är man dock svåra att rubba. Kalmar FF spelar strukturerat och beslutsamt. Smålänningarna har emellertid inte gjort ett enda spelmål i årets Allsvenska. Brukar bli jämna matcher när de två försvarsstarka lagen drabbar samman. 1-0 till Elfsborg? Läge att lira på hemmaseger till hyggliga 1,85.

Aktuella matchodds omgång 3:

2009-04-15

2 4,00

För mer information :

www.ladbrokes.com -> klicka fotboll

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715, andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på18 språk.