Mobilglas Sverige AB

Fler och fler sparar tid och pengar genom att slippa åka till bilglasmästaren

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 07:48 CEST

Nystartade Mobilglas.se hjälper dig att få vardagen gå ihop lättare genom att du som behöver byta eller laga en skadad bilruta får hjälp på platsen. Bolaget startades i Göteborg som ett samarbete mellan internetmarknadsföringsbyrån Be Better Online och bilglasmästeriet Mobilt Bil och Bussglas i Landvetter och har på kort tid vuxit till att ta en ansenlig marknadsandel i Göteborg, och täcker nu in hela Västra Götaland.

- För oss var det här från början ett spännande sidoprojekt som gav oss möjlighet att spela fritt med det vi är bra på inom marknadsföring. Nu efter snart ett halvår har det vuxit till ett bärkraftigt bolag som förtjänar mycket uppmärksamhet, säger Be Better Online:s grundare, och numera även Mobilglas Sverige AB:s VD Carl-Gustav Öberg och fortsätter:
- Mobilglas går för oss nu in i nästa fas där vi kommer satsa hårt på tillväxt och att etablera vårt koncept på fler orter i Sverige, nära till hands ligger Stockholmsregionen och Malmö/Helsingborg/Lund-regionen.

Konceptet bygger på att genom modern teknik för bilglasarbete flytta arbetet från industriområdenas verkstäder ut till kundernas vardag, i deras hem, utanför arbetsplatser eller på flygplatsernas långtidsparkeringar. Priserna (självrisken) blir samma som hos de konkurrerande kedjorna, då företaget sparar pengar genom att inte behöva ha kostsamma lokaler i bra lägen.

Ute i Europa är bilglasarbete på plats inte ovanligt, men det har inte tidigare tagit fart på den svenska marknaden - troligen mycket på grund av temperatur och nederbörd. Det lim som tidigare använts har helt enkelt inte klarat av att härda vid de låga temperaturer som ofta råder i Sverige, men med nya limsystem är det inte längre ett problem. Genom egenutvecklade lösningar för att hantera problemet med nederbörd, till exempel långa markiser som fälls ut på sidan av servicebilen och därmed skapar ett regn- och vindskydd, löser vi de utmaningar vädret ställer oss inför, säger Carl-Gustav Öberg.

Sedan starten i maj 2012 har över 600 bilglasjobb utförts åt företag och privatpersoner i Västra Götaland - och kundernas betyg går inte att ta miste på, på Mobilglas Facebook-sida skriver nöjda kunder om deras upplevelser. Mobilglas är nu på jakt efter fler duktiga bilglasmästare att anställa både i Västra Götaland och på de nya marknader bolaget skall etableras på.

Mobilglas Sverige AB
Org. nr: 556886-3939

Mer bildmaterial och information kan tillhandahållas vid kontakt.

Presskontakt: Carl-Gustav Öberg
E-post: carl-gustav@mobilglas.se