Hötorgshallen

Fler smakupplevelser från världens alla hörn - Första etappen klar i renoveringen av mångkulturella Hötorgshallen

Pressmeddelande  •  2012-05-08 16:00 CEST

Hötorgshallen genomgår en omfattande upprustning och nu står första etappen klar. Saluhallen ska stärka sin position som en av de främsta handelsplatserna för mat och dryck i Skandinavien. Den internationella atmosfären, mångfalden och känslan av saluhall ska bevaras samtidigt som utbudet ska breddas och hela fastigheten energieffektiviseras.

För ett rikare utbud har ytor på gatuplanet färdigställts för att ge utrymme åt nya handlare. Trappan som löper ner mot Sergelgatan har ersatts med en ny gångtrappa och saluhallsplanet utrustats med nya gästtoaletter. Som ett första steg mot en ”green building” har vatten-, el- och kylsystem bytts ut mot mer energisnåla alternativ.

”Hötorgshallen ska bli en modern och miljövänlig saluhall med samma mångkulturella och personliga prägel som tidigare. Ombyggnationen känns enbart positiv och jag följer den med glädje”, säger Mikael Lindo, ordförande i Hötorgshallens företagarförening.

Nya fräscha butiker flyttar in i den färdigställda delen av Hötorgshallen. Systembolaget, Bosphorus, Prima Delikatesser, Turkiska Delikatesser, Jackson´s ost, La Gazelle och Brödtråget premierar i och med färdigställandet av första etappen.

Det här är den första byggetappen av sju och flera omfattande förbättringar ska göras innan Hötorgshallen står färdigrustad. I miljövänliga, moderna lokaler kommer ett breddat utbud av spännande dofter och smaker från hela världen att samsas.

För mer information, läs www.stockholm.se/hotorgshallen och www.hotorgshallen.se eller kontakta:

Mikael Lindo

Ordförande i Hötorgshallens företagarförening