Ekokul

Fler väljer ekologiska hygienprodukter för barn

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2014 21:30 CET

Hos Ekokul hittar du ekologiska leksaker, babyprodukter, gröna hygienprodukter och mycket mer. Vi är en webbutik som startade 2008 med målet att erbjuda ekologiska leksaker och barnprodukter på den svenska marknaden. Sen dess har utvecklingen gått i en rasande takt. Efterfrågan på ekologiska, miljövänliga, hälsosamma och rättvist producerade leksaker samt barnprodukter ökar hela tiden.

Numera erbjuder vi ett mycket brett sortiment av både leksaker och babyprodukter. Dessutom hittar du också ekologiska hygienprodukter för barn hos Ekokul, vilket är mycket efterfrågat. Barnens hud är extra känslig och därför behövs milda produkter. Men det handlar också om att vi inte vill använda produkter med artificiella ämnen till barnen.

Senaste tillskottet bland våra hygienprodukter kommer från fina Jack & Jill. Ett företag som satsat allt på att ta fram bättre produkter för barnens tandhygien. Bland Ekokuls nya produkter finns barntandkräm i flera olika smaker, gjorda av naturliga och ekologiska ingedienser, utan några som helst syntetiska smakämnen eller konserveringsmedel. Dessutom har vi fina ergonomiskt utformade barntandborstar av bioplast och rejäla tandborstmuggar tillverkade av växtfibrer istället för plast.

Kontakta oss på info@ekokul.se eller 070-566 68 28

Ekokul