Finnair

Fler via Helsingfors till Asien

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2014 13:42 CET

Fler via Helsingfors till Asien

Helsingfors flygplats öppnade starkt under januari månad. 139 000 resenärer valde flygplatsen som sin gateway till Asien. Det är 6 000 fler än under samma period 2013. Helsingfors behåller därmed sin ställning som norra Europas i särklass största gateway till Asien och Europas fjärde största till Japan. Det visar flygplatsägaren Finavias officiella statistik för januari 2014.
Mest ökade trafiken till Japan +24,7%, Sydkorea +22,5%, Kina +13,2 % och Thailand 4,2 %. Flest passagerare flög till Japan, Kina och Hongkong.

Finnair flyger till hela Finland

Finnair ger dig hela Finland. Alltid med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Norrköping via Helsingfors. Finnair flyger till hela 18 destinationer i Finland. Därmed erbjuder Finnair i samarbete med Flybe det överlägset största utbudet inrikesflyg i Finland.

Helsingfors, Ivalo, Joensuu, Kuusamo, Kittilä, Kuopio, Oulo, Rovaniemi, Turku, Tampere, Vaasa, Enontekiö, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola, Mariehamn, Savonlinna och Varkaus.

Mobil boarding via Passbook

Nu kan Finnairs resenärer öppna sina mobila boardingkort i Passbook-appen, som finns tillgänglig för iPhone eller iPod, med iOS6 eller senare.
Mobila boardingkort används på de flesta av Finnairs flygplatser. Resenären kan skicka ett boardingkort till sig själv via incheckning på nätet eller via mobilen. En länk till boardingkortet skickas också via automatisk incheckning.

Finnair nonstop till Miami

Under perioden 16 december 2014 till den 21 mars 2015 ska Finnair flyga nonstop mellan Helsingfors och Miami varje tisdag och torsdag. Från den 3 januari även varje lördag. Sträckan trafikeras med Airbus A340 med Business class och Economy cabin. Flygtid till Miami: 11 timmar. Retur till Helsingfors 10 timmar.

Konferera på Helsingfors flygplats!

Den 30 april är totalrenoveringen av Helsingfors flygplats Conference Center i Terminal 2 klar för återinvigning. Anläggningen, som ligger i direkt anslutning till Finnairs incheckningsområde, har förutom de modernaste konferensfaciliteterna och flexibla öppettider, en spektakulär utsikt mot start- och landningsbanorna.

Missa inte Finnairs erbjudanden till Asien

Nu är det läge att boka Finnairs förmånliga priser från Sverige till Asien som gäller tills vidare. Frånpriser Economy class:

Bangkok 4 850 kr
Peking 3 890 kr
Chongqing 3 590 kr
Delhi 3 690 kr
Hanoi 7 990 kr
Hongkong 5 800 kr
Nagoya 4 790 kr
Osaka 4 890 kr
Seoul 4 790 kr
Shanghai 4 390 kr
Singapore 4 790 kr
Tokyo 6 650 kr
Xi´an 4 090 kr

Business class till förmånliga priser

Flyg till specialpriser i Business Class till vissa destinationer i Asien, gäller tills vidare.

Bangkok 14 200 kr
Delhi 15 000 kr
Peking 18 050 kr
Hongkong 17 890 kr
Chongqing 18 850 kr
Nagoya 25 410 kr
Seoul 22 330 kr
Shanghai 19 550 kr
Singapore 20 930 kr
Tokyo 22 450 kr

Rädda Östersjön med bonuspoäng

Alla Finnair Plus-kunder har möjlighet att donera sina bonuspoäng för att stödja Baltic Sea Action Group. Hittills har nästan 400 000 poäng donerats. Medlen ska användas till oljebekämpningsbommar för att skydda innanhavet. Läs mer>>

Finnair 300 gånger i månaden till Asien!

• Peking
• Shanghai