Apollo

Fler weekendresor än någonsin. Nu även vår, sommar och höst.

Pressmeddelande   •   Jan 23, 2014 10:04 CET

Intresset för att resa på weekends ökar lavinartat. På tre år har bokningarna mer än tredubblats. Apollo lanserar därför fler Weekendresor. Malta, Alanya och Side samt Rhodos är nya weekenddestinationer till sommarsäsongen. Sedan tidigare erbjuder Apollo weekendresor till bl. a Kanarieöarna.

Efterfrågan på att resa är stor och många svenskar reser utomlands flera gånger per år. För många är de fasta reslängderna på en eller två veckor inte det som passar allra bäst. Möjligheten att kunna välja att resa en långhelg är mer attraktivt och gör det möjligt att resa oftare vilket många efterfrågar. Apollo har sett en lavinartad ökning av försäljningen av weekendsresor.

Apollo lanserade under vintern fler weekendresor än någonsin tidigare. Det är något som slagit väldigt väl ut. Bokningarna har det senaste året ökat med 75 procent och de senaste tre åren har antalet bokningar mer än tredubblats. Därför erbjuds nu fler resor under vår, sommar och höst med alternativa reslängder.

- För många är det tiden som är det mest avgörande. Man vill resa men har inte alltid möjlighet att ta ledigt eller vara borta en hel vecka utan man föredrar en långhelg. Många av våra sommarresmål runt Medelhavet är ju perfekta resmål för en weekend. Speciellt under vår och höst då många gärna vill möta våren eller förlänga sommaren vid Medelhavet, säger Kajsa Moström.

Runt Medelhavet börjar våren tidigare och redan i april kan man möta våren en långhelg bl. a på Malta där man kan kombinera storstadsliv i Valetta med historiska sevärdheter från medeltiden och härliga restaurangbesök.

Nya weekendresor:
Malta torsdag-söndag varje vecka med start i april. Pris från 3998 kronor hotell + flyg från Arlanda.
Rhodos onsdag–söndag eller söndag–onsdag varje vecka från maj till oktober från Arlanda och Landvetter.
Alanya/SideSide onsdag-söndag med start i maj från Arlanda och Landvetter.

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet i Sverige. Apollo är ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Apollo tillhör Kuoni Nordic och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair. Falk Lauritsen, Golf Plaisir, Lime Travel och Krone Golf  samt aktivitesanläggningen Playitas på Fuerteventura tillhör också den nordiska delen av koncernen.  Kuoni Nordic har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.