Sekwa förlag

Flera av Sekwas författare på Sverigebesök i höst!

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2019 10:38 CEST

Nu är vi igång igen och ser fram emot en väldigt spännande höst. Fantastiska böcker att vänta, många författarbesök och dessutom förstärkning på förlaget med ny PR- och marknadsansvarig.

Vi inleder starkt med en oslagbar trio på Bokmässan i Göteborg: Maggie O’Farrell, Max Porter och Per Petterson. Max Porter är aktuell med Bookernominerade Lanny, Per Petterson med Män i min situation och Maggie O’Farrells Jag är, jag är, jag är – ett hjärtslag från döden är ständigt aktuell och släpps nu i pocket.

I oktober kommer norska Margit Walsø till Stockholm och pratar om sin parfymdoftande roman Hjärtnot. Och senare under hösten får vi besök av franska författaren och skådespelerskan Hyam Zaytoun som är aktuell med sin drabbande debutroman Vaka.

Före, mellan och efter dessa författarbesök släpper vi många böcker av både nya och bekanta författare. Läs gärna mer om alla dessa i vår katalog.

Jag vill också passa på att tala om att från 2 september har vi en ny PR- och marknadsansvarig på Sekwa: Karin Porshage. Karin får presentera sig själv närmare när hon är på plats.

Men fram till dess går det bra att kontakta mig för mer info, recensionsexemplar och intervjubokningar.

KALENDARIUM FÖRFATTARBESÖK

26–28 sept

Maggie O’Farrell, Max Porter och

Per Petterson på Bokmässan i Göteborg.

30 okt

Margit Walsø i Stockholm.

4–6 nov

Hyam Zaytoun i Stockholm.

27 nov

Per Petterson i Stockholm och Internationell författarscen.

Trevlig bokhöst!

Johanna

_____________________________

Johanna Daehli/ Förläggare/Publisher