UNI2

Flera nya affärer för UNI2!

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2007 13:43 CET

Outsourcingföretaget UNI2 har under de senaste tre månaderna stängt ett antal nya affärer inom affärsområdet Output Management. Kontraktsvärde på affärerna är drygt 20 MSEK.

UNI2s lösningar inom Output Management hanterar distribution och åtkomst av affärsinformation. I de nyligen tagna affärerna ansvarar UNI2 för att kundernas fakturor layoutas, portooptimeras, printas och kuverteras samt skickas till slutkund på det mest kostnadseffektiva sättet.

– Vi ser en allt tydligare trend på att företag börjar se över rutinerna för hanteringen av sina utgående fakturor. Vår standardfakturatjänst gör att vi kan pressa kostnaderna maximalt utan att för den skull tappa kvalitet i tjänsten, säger Håkan Göransson, VD på UNI2.

Ett urval av de kunder som den senaste tiden valt att inleda samarbete med UNI2 är följande:

Företaget K-rauta, ett byggvaruhus med allt inom bl a bygg, verktyg och VVS har tecknat avtal med UNI2. Förutom Standardfakturalösningen har K-rauta valt UNI2s eArkiv tjänst för att kontinuerligt arkivera alla kundfakturor elektroniskt. eArkiv är en smart lösning för elektronisk lagring och enkel åtkomst av alla typer av affärsdokument.

Multicom Security AB arbetar med kommunikationstjänster för fast och mobil informationsöverföring till kunder med höga krav. Applikationerna används i första hand för säker överföring av larm och mobil datakommunikation. Multicom Security har tecknat avtal med UNI2 gällande tjänsten Standardfaktura.

Portal är en återförsäljare som förser företag och organisationer med IT-produkter, tillbehör och tjänster. Portal erbjuder allt ifrån traditionell produktförsörjning och licenshantering till förädlad logistik och avancerade lösningar inom IT-infrastruktur med tillhörande tjänster. Även Portal har tecknat avtal med UNI2 gällande tjänsten Standardfaktura.

Transcom CMS AB är en internationell leverantör av CMS – Credit Management Services. TCMSs inkassotjänster säljs till ett antal olika företag, och i samband med det skickas det ut en stor mängd fakturor. För att göra fakturahanteringen så kostnadseffektiv som möjligt har Transcom CMS valt UNI2s tjänst Standardfaktura.

För ytterligare information, kontakta VD Håkan Göransson, 073 988 65 01, försäljningschef Christel Sandstedt, 073 988 65 93 eller marknadschef Tobias Olbers, 073 988 65 55.