Strateg

Flera starka varumärken till Strateg

Pressmeddelande   •   Dec 29, 2009 07:50 CET

År 2009 var på många sätt ett svart år – men inte för Strateg. Istället har det strömmat in nya kunder till byrån i Örebro.
- Så är det. Vi märker av en kraftigt ökad efterfrågan, har nyanställt och står i begrepp att rekrytera fler, säger Leif Goldkuhl, projektledare.

Trots att stora delar av 2009 präglades av lågkonjunktur och finansiell oro, har en rad nya kunder valt att inleda ett samarbete med Strateg under senare tid. Dit hör, bland andra, Axfood Närlivs, Axfood Snabbgross, Babyland, Gyproc/Dalapro, KlarSynt, Moderatkvinnorna, Moelven Eurowand, Scana, Siemens, Svenska Bioenergiföreningen, Svenska Stadskärnor, Årets Bild, Örebrokompaniet och Svenska Kammarorkestern, Örebro.

- Vi är naturligtvis väldigt glada över förtroendet, inte minst eftersom de här nya samarbetena kommit till under en mycket tuff period för svenskt och internationellt näringsliv, säger Leif Goldkuhl.

Strateg i Örebro rymmer reklambyrå, webbyrå och designbyrå under ett och samma tak och sysselsätter närmare 40 medarbetare. Bland kunderna finns några av Sveriges starkaste varumärken såsom Aftonbladet, ASSA, Burger King, Ernst Kirchsteiger, Expert, Green Cargo, Holmen Paper, Impact, Vasallen, Volvo Construction Equipment och ÖSK.

- Att säga att vi inte alls har märkt av lågkonjunkturen, vore varken särskilt sant eller särskilt ödmjukt, säger Leif Goldkuhl. Men för vår del har finanskrisen lyckligtvis främst yttrat sig som ett moln av osäkerhet inför vad som eventuellt kan hända. Merparten av våra kunder har dock insett värdet av att synas och satsa även i en lågkonjunktur – och det finns ju, för övrigt, mängder med studier som understödjer fördelarna med en offensiv marknadsföring när tiderna är tuffa.

Ett tydligt exempel på detta är Aspholmen Fastigheter, tycker Leif Goldkuhl:

- När konjunkturen var som mörkast, valde vi och Aspholmen Fastigheter att inrikta deras kommunikation på framtidstro och satsningar. Det lönade sig. Effektmätningen visade att hela 63 % såg kampanjen som gick i Västerås, Uppsala och Örebro under 2009.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Leif Goldkuhl, projektledare, Strateg 0701-844 409

Strateg är en reklambyrå, webbyrå och en designbyrå - under ett och samma tak.
Strateg samarbetar med några av Sveriges starkaste varumärken. Tillsammans skapar vi stark, kreativ och integrerad kommunikation med ett tydligt syfte: den ska göra skillnad.