ILD International AB

FLEX bizz duo – Bluetooth med dubbla lurar för mobila anknytningar

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 14:59 CET

För några år sedan, ungefär då den mobila telefonväxeln gjorde entré, släppte svenska FLEX headset sitt första ergonomiska Bluetooth-headset med huvudbåge och mikrofonbom. FLEX bizz mötte ett stort behov hos företag med mobila växlar, och konkurrenterna följde snart efter med liknande produkter. FLEX bizz är idag ett av de mest efterfrågade och använda headseten för professionellt bruk.

FLEX bizz duo är en nyutvecklad version med dubbla hörkapslar, speciellt framtaget för callcenters och personer som arbetar i öppna kontorslandskap. Headsetet har bullerdämpande mikrofon (nc) samt tätslutande hörkapslar som effektivt skärmar av användaren från störande omgivningsljud.

Kravet från användaren om bra bullerdämpning på mikrofonen har ägnats extra stor uppmärksamhet. God samtalskvalitet säkras om båda parter hör vad som sägs utan att samtalet störs av omgivningsljud. För optimal komfort har FLEX bizz duo konstruerats för att fördela det konstanta trycket över öronen så lätt och över så stor yta som möjligt så att headsetet kan bäras bekvämt under långa arbetsdagar.

Pratar man mycket i telefon kan man enkelt förbättra ergonomin på arbetsplatsen genom att använda headset. Med båda händerna fria kan man öka produktiviteten och dessutom förebygga långvariga belastningsskador genom att avlasta armar, axlar och nacke.

FLEX bizz duo ansluts trådlöst till mobiltelefonen eller datorn via Bluetooth och man kan tala i 15 timmar på en uppladdning. Headsetet levereras med laddställ i bordsmodell och billaddare. Produkten finns hos distributörer och återförsäljare från januari 2013. Rekommenderat kundpris är ca 1 595: - exklusive moms.

ILD International AB
FLEX headset är ett varumärke som ägs av svenska ILD International AB. ILD utvecklar, marknadsför och distribuerar telefoni- och dataprodukter för den skandinaviska marknaden. FLEX headset är funktionell och användarvänlig hårdvara baserad på behov och koncept.
www.ILD.nu

FLEX bizz duo på webben
www.flexheadset.se

Högupplösta och frilagda bilder hämtas här: