Flexénita

Flexénitas nyhetsbrev - Senaste nytt

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 15:29 CEST

Några smakprov från nyhetsbrevet:
Visuellt stöd i kassapparater- för dig som vill skapa arbetstillfällen
Är du nyfiken på hur Visuellt kassastöd fungerar kan du kontakta Flexénita. Flexénita inleder nu ett samarbete med ett svenskt kassaföretag för att möta upp behovet och den stora efterfrågan av visuellt kassastöd vid försäljning av varor inom en rad försäljningsområden. I ett antal år har jag arbetat med arbetsanpassningar av Visuellt Stöd framför allt till kommunala dagliga verksamheter och gymnasiesärskolor ute i landet. Behovet av Visuellt kassastöd har på samma sätt kunnat erbjudas som arbetsplatsanpassning för personer med funktionsnedsättningar ute på reguljär arbetsmarknad.

IPAD appar för Särskolan
Särskolans nätverk i Sverige, Särnät, har mycket information och tips, bl a om läromedel, hjälpmedel och appar, detta nya påfund som säkerligen har framtiden för sig. På FaceBook finns en grupp Appar för Särskolan. Per Skytt har gjort en sammanställning av de appar som tipsas om på Fb, Men observera att Särnät innehåller mycket annat än tips om appar. Titta in där!

Ny bok i Flexénitas bokhandel
”Spöa Konkurrenterna!”.  Det finns alltid andra människor och företag som är ute efter din marknad och som inte gör annat än försöker stjäla dina kunder. Nu kan du sätta stopp för det. Hur man än vänder och vrider på saken, så är företagande och försäljning ett ständigt pågående krig. Vi kanske inte vill att det ska vara det, men så är det för alla som är utsatta för någon form av konkurrens.

Flexénita erbjuder anpassningar med IT teknik som höjer kvalitén i arbete och skolsituationer' www.flexenita.se