Flikkt

Flikkt utnämner erfaren styrelseordförande

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2012 15:57 CEST

Flikkt är en applikation för iPad som låter användarna läsa sina favoritböcker på engelska med möjligheten att få omedelbar, kontextkänslig översättning av svåra ord och fraser till sitt modersmål med ett lätt tryck på skärmen. Flikkt finns tillgänglig för gratis nedladdning i App Store och kommer även inom kort att finnas tillgänglig som en webbaserad plattform för interaktiv utbildning.

– Jag valde att engagera mig i Flikkt av två skäl. Det första, och det viktigaste, var min tro på människorna och ledarskapet. Min expertis ligger inte inom press, media eller för den delen översättning, men jag lockades av kunskapen kring det engelska språket och det anglosachsiska sättet att hantera affärs- och entreprenörssituationer. Ledarna bakom konceptet är tveklöst väldigt hängivna och kompetenta personer som jag tycker att det är spännande att arbeta med. Det andra skälet är tillämpningen av mänsklig kompetens och engagemang i kombination med en ny applikationsteknik som gör att jag är övertygad om att det finns en spännande marknad för Flikkts avancerade interaktiva tjänster kring lärande och läsande, säger Magnus.

Partner inom interaktiv utbildning eller investerare?

Är ni intresserade av att integrera Flikkt med er webbaserade utbildning eller att investera i ett företag med fantastisk tillväxtpotential? Magnus talar gärna med er om de möjligheter som finns tillgängliga. Se kontaktuppgifter nedan.

Om eLinguaBooks Sweden

Flikkt ägs av svenska eLinguabooks Sweden AB. eLinguaBooks AB är ett företag som erbjuder kontextkänsliga översättningar med hjälp av ett internutvecklat datasystem. Företaget gör mobilapplikationer för den europeiska marknaden. För mer information, gå till vår hemsida, www.flikkt.com. Gilla oss på Facebook, www.facebook.com/flikkt eller följ oss på twitter, www.twitter.com/flikktapp

Kontakt: Magnus Karnsund, magnus.karnsund@flikkt.com, +46 (0)70-480 20 40