Holiday Autos Nordic

Florida populärast på höstlovet

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2012 14:15 CEST

Höstlovet närmar sig och den regniga sommaren får många svenskar att resa till värmen. Holiday Autos, världens största förmedlare av hyrbilar, har sammanställt statistik över de mest populära resmålen för hyrbilsresenärer under höstlovet 2012.

- Höstlovet ger många svenskar andrum och energi att orka fram tills jul, säger Anna Madsen, Nordisk marknadschef på Holiday Autos.

- Den relativt starka svenska ekonomin och den låga dollarn fortsätter att locka många svenskar till USA. Med sol, bad och upplevelser har Florida och Kalifornien det som hösttrötta svenskar drömmer om.

Topp 5 destinationer – höstlovet 2012

1.       Florida

2.       Malaga

3.       Alicante

4.       Kalifornien

5.       Gran Canaria

Kanarieöarna har tagit sig in på höstens topp 5-lista. Bidragande orsaker kan vara populära tv-program som ”Playa del Sol” och större satsningar på destinationen från de svenska charterbolagen.

- Det är också möjligt att det strul som varit kring taxiverksamheten på Las Palmas flygplats fått fler svenskar att välja hyrbil i samband med höstresan, säger Anna Madsen.

Länk: http://www.holidayautos.se/Pages/PressArchive/prm121022/Default.aspx

För mer information, vänligen kontakta:
Richard Yams, richard.yams@bm.com, Tel: 070 666 65 38

Om Holiday Autos
Holiday Autos är världens största hyrbilsförmedlare med hyrbilar på fler än 5000 destinationer runt om i världen. I Norden finns Holiday Autos i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Holiday Autos är ett helägt dotterbolag till Holiday Autos international som ägs av Sabre Holdings, ett av världens största reseföretag. www.holidayautos.se.