Kristianstad Airport

Flyglinjen lyfter Kristianstadsregionen med Jetflygplan

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 16:59 CEST

Från den 12:e augusti lanserar Flyglinjen ett jetflygplan på linjen Kristianstad-Arlanda som minskar restiden med 20 minuter.

“Vi är mycket glada över att kunna erbjuda våra kunder en förbättrad turlista samt ett snabbare och bekvämare jetflygplan. Sträckan kommer opereras av vår nya långsiktiga samarbetspartner BMI Regional som är en operatör med bevisad hög punktlighet och kvalité.” säger bolagets VD Philip Löfgren

Bolagets kommersielle chef Jan Havossar betonar att bolagets förmånliga biljettpriser kommer kvarstå samtidigt som vi kan erbjuda kunden en starkt förbättrad produkt. Flyglinjens många lokala delägare i Kristianstadsregionen ser mycket positivt på framtiden med kraftig passagerartillväxt framöver.

”Detta betyder väldigt mycket för regionen och det passar väl in i våra tankar och planer om hur vi vill utveckla flygandet till och ifrån Kristianstad Airport. Vi kan nu erbjuda en snabb och bekväm produkt, tillsammans med vår samarbetspartner Flyglinjen Kristianstad, som gynnar såväl inresande turister som affärs- och privatresenärer”, säger Jonas Haak, VD Kristianstad Airport AB.

TURLISTA FRÅN 12 AUGUSTI 2013

Avgång KID

Ankomst ARN

Avgång ARN

Ankomst KID

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Söndag

Kontakt:

Philip Löfgren, VD Flyglinjen +447825-95 66 55

Jonas Haak, VD Kristianstad Airport +46 73-423 8038

BMI Regional är ett brittiskt flygbolag med ca 400 anställda som opererar 18st jetflygplan av sorten Embraer 145/135. Flygbolaget har bl.a. utnämnts under de senaste 8 åren till Storbritanniens mest punktliga flygbolag.