Calidris förlag

​Flygrädsla för nybörjare - hur blir man av med flygrädslan?

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 09:48 CEST

Varje gång Adi Rupic satte sig i ett flygplan trodde han att han skulle dö.

Flygrädsla för nybörjare av Adi Rupic är en handbok som vänder sig till alla som känner obehag inför att sätta sig i en flygplansstol – och som låter den känslan begränsa livets möjligheter. På ett lättillgängligt och sakligt sätt delar författaren med sig om hur han själv överkommit sin flygrädsla.

“Livet som egenföretagare innebar många flygresor och varje gång jag kom in på en flygplats så kom också rädslan”, säger Adi Rupic.

Till slut fick han nog och bad sin kusin, David Vojnovic, om hjälp. Eftersom David var pilot visste han en hel del om flygresor som Adi inte kände till och han började skriva korta texter till Adi inför hans ångestfyllda resor. Texterna hjälpte till slut Adi att komma över sin flygrädsla och de finns nu samlade i denna bok.

Adi Rupic är entreprenör och reser mycket både privat och i sitt arbete, då han även driver företag utanför Sveriges gränser. Adi har varit flygrädd väldigt länge men det vände när hans kusin och medförfattare David Vojnovic började läsa till pilot. Genom att förstå hur flygplan och flygindustrin fungerar blev Adi av med sin flygrädsla och har utifrån sina erfarenheter tillsammans med David skrivit en bok för att hjälpa andra att bli av med flygrädslan.

För mer info och recensionsexemplar, kontakta:

Jimmy Sjökvist
jimmy.sjokvist@calidrisforlag.se